"We willen het merk weer terugbrengen naar zijn kracht"
Door FashionUnited
bezig met laden...
FashionUnited: Wat is uw achtergrond?
Robert Meijer: "Een groot deel van mijn carrière heb ik bij WE Europe gewerkt o.a. in de functie van Salesdirector en HR director; ook ten tijde van de overname door Vilenzo. Daar heb ik actief meegewerkt aan de reorganisatie tot het huidige Waalwear. Ook heb ik als zelfstandig ondernemer bedrijven als Street One en Marlies Dekkers ondersteund."
FU: Waarom bent u teruggekomen naar Waalwear?
RM: “Ten eerste is Waalwear een hartstikke leuk bedrijf. Ten tweede zag ik er een grote uitdaging in om het merk Van Gils opnieuw te positioneren. De afgelopen jaren is er binnen het bedrijf opportunistisch met het merk omgegaan; vooral gericht op korte termijnomzet en minder gericht op het consistent bouwen aan een merk. Dat heeft voor veel onduidelijkheid gezorgd bij onze klanten. Gelukkig heeft Van Gils bij consumenten een grote bekendheid en roept het positieve associaties op; dus er zijn legio mogelijkheden voor verbetering; mits je tenminste goed luistert en zichtbaar iets doet met de kritiek.”
FU: Wat zijn uw toekomstplannen?
Setpoint, onderdeel van Waalwear.
FU: Welke kansen ziet u voor de mannenmode bij Waalwear?
RM: “Enorme kansen. Er is op de beurzen in Florence, Berlijn en Amsterdam vanuit de gehele wereld erg positief gereageerd op onze beursstands en de collectie die we daar gepresenteerd hebben. Hierdoor zijn er in alle landen waar wij werken veel nieuwe klanten bijgekomen en zijn er ook weer oude bekende teruggekomen. Onze huidige klanten groep is ook erg enthousiast over de veranderingen die te zien zijn. Voor Duitsland hebben wij een Salesmanager aangenomen die de Duitse markt voor ons gaat opzetten. Wanneer wij consistent blijven werken aan onze collecties is er veel mogelijk; bijvoorbeeld op het gebied van expansie. In Nederland, en vooral ook daarbuiten.”
CCpage
Waalwear