• Home
  • V1
  • Leads
  • "We willen het merk weer terugbrengen naar zijn kracht"

"We willen het merk weer terugbrengen naar zijn kracht"

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Robert Meijer is sinds vorige maand de nieuwe ceo van Waalwear Men. Die functie was vanaf februari dit jaar vacant. Meijer heeft een dubbele functie want naast zijn nieuwe baan is hij ook nog eens directeur bij Setpoint, de keten die net als Waalwear

onder Logo International Group valt.

FashionUnited: Wat is uw achtergrond?
Robert Meijer: "Een groot deel van mijn carrière heb ik bij WE Europe gewerkt o.a. in de functie van Salesdirector en HR director; ook ten tijde van de overname door Vilenzo. Daar heb ik actief meegewerkt aan de reorganisatie tot het huidige Waalwear. Ook heb ik als zelfstandig ondernemer bedrijven als Street One en Marlies Dekkers ondersteund."

FU: Waarom bent u teruggekomen naar Waalwear?
RM: “Ten eerste is Waalwear een hartstikke leuk bedrijf. Ten tweede zag ik er een grote uitdaging in om het merk Van Gils opnieuw te positioneren. De afgelopen jaren is er binnen het bedrijf opportunistisch met het merk omgegaan; vooral gericht op korte termijnomzet en minder gericht op het consistent bouwen aan een merk. Dat heeft voor veel onduidelijkheid gezorgd bij onze klanten. Gelukkig heeft Van Gils bij consumenten een grote bekendheid en roept het positieve associaties op; dus er zijn legio mogelijkheden voor verbetering; mits je tenminste goed luistert en zichtbaar iets doet met de kritiek.”

FU: Wat zijn uw toekomstplannen?
RM: “We willen het merk weer terugbrengen naar zijn kracht; De historie in vakmanschap, tailoring en stijl laden we opnieuw op een eigentijdse manier. In de afgelopen jaren was Van Gils te Scandinavisch en clean geworden. Met de nieuwe collectie zetten we weer een stap gezet in de richting van de originele Van Gils. Daarin heeft ook kwaliteit weer een belangrijke rol gekregen. Aan de ontwerpen valt weer veel te beleven: we brengen mannelijke luxe met cross stitches op knoopsgaten, meerkleurige voeringen, de terugkeer van de tongzak en nog veel meer mooie details. Daarbij krijgt de winkelier een betere marge. Verder wordt er hard gewerkt aan de verbetering van het distributienetwerk en het afronden van een hele duidelijke brand strategy en nieuwe marketingcampagne. Daarbij is het belangrijk dat Van Gils zich weer ontwikkelt tot een merk waarop we, ook in Nederland, trots kunnen zijn. Dat betekent dat we bewaken dat het op een kwalitatieve manier gebruikt wordt, en natuurlijk ook door
Setpoint, onderdeel van Waalwear.

FU: Welke kansen ziet u voor de mannenmode bij Waalwear?
RM: “Enorme kansen. Er is op de beurzen in Florence, Berlijn en Amsterdam vanuit de gehele wereld erg positief gereageerd op onze beursstands en de collectie die we daar gepresenteerd hebben. Hierdoor zijn er in alle landen waar wij werken veel nieuwe klanten bijgekomen en zijn er ook weer oude bekende teruggekomen. Onze huidige klanten groep is ook erg enthousiast over de veranderingen die te zien zijn. Voor Duitsland hebben wij een Salesmanager aangenomen die de Duitse markt voor ons gaat opzetten. Wanneer wij consistent blijven werken aan onze collecties is er veel mogelijk; bijvoorbeeld op het gebied van expansie. In Nederland, en vooral ook daarbuiten.”
CCpage
Waalwear