• Home
  • V1
  • Leads
  • Weekday naar Nederland

Weekday naar Nederland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Scandinavische keten met modische streetcollecties voor een jong publiek, Weekday, komt naar Nederland. De eerste winkel van Weekday, onderdeel van het Zweedse modeconcern Hennes & Mauritz zal dit jaar in augustus

haar deuren openen aan het Rokin in Amsterdam.

Weekday

vond dat het nu wel tijd was om ook toe te treden tot de Nederlandse markt. Amsterdam past goed bij Weekday, zo denkt de modeketen. Vooral vanwege de laid back attitude, het nachtleven en de bloeiende kunst- en designwereld.

De eerste winkel van Weekday in Nederland zal komen in het drie verdieping-tellende pand aan het Rokin 84, gebouwd in 1883 en voorheen het huis van Prins Hendrik. Het winkelconcept is ontworpen door het Berlijnse architectenduo Pierre Jorge Gonzalez en Judith Haase. Weekday omschrijft het interieur van de winkel als no-nonsense en 'zowel functioneel en eigentijds als innovatief, met gebruik van licht dat het ontwerp moet accentueren'.

De modestijl van Weekday is volgens eigen zeggen toekomstgericht, fun en onvoorspelbaar. Momenteel bestaat de keten uit zes verschillende concepten: Mtwtfss Weekday, Cheap Monday, Mtwtfss Weekday Collection, Weekday Vintage, Weekday Collaboration en Weekday storemade. "Zodra je binnenkomt, zul je volledig begrijpen waar Weekday over gaat," schrijft het bedrijf in een persbericht.

De modeketen werd zo'n tien jaar geleden opgericht in Stockholm. Het ging toen om een kleine winkel, genaamd Weekend, met skinny jeans voor wie de winkel had kunnen vinden. Sinds november 2010 is H&M volledig eigenaar van de keten. Het Zweedse bedrijf liet toen al weten veel vertrouwen te hebben en flink te willen uitbreiden.

Weekday had al winkels in steden als Berlijn, Oslo en Kopenhagen; negentien in totaal. Alle winkels zijn anders vormgegeven. Volgens de modeketen is er echter wel in alle winkels een bepaalde 'vibe'. "We kunnen niet wachten om die vibe naar Amsterdam te brengen."

Volgend jaar komt H&M met een nieuwe winkelformule. Waarschijnlijk mikt H&M met de nieuwe keten op het hogere of zelfs het luxe segment. Naar verluidt gaat de keten ‘& Other Stories’ heten. Dat meldt de Zweedse krant Dagens Nyheter.

Cheap Monday
H&M
Weekday