Wehkamp en Dyanne Beekman starten online fashion-tv
bezig met laden...
Beekman en Wehkamp.nl werken al langer samen. In 2009 werd tijdens het mode- en stylingevenement 'Fashion in Focus' een nieuwe applicatie op de website van het thuiswinkelbedrijf gelanceerd waarmee Beekman consumenten advies kon geven. Op basis van een aantal uiterlijke kenmerken werd een profiel opgesteld en daarvoor geschikte kledingstukken getoond. De stylingtool op Wehkamp.nl is in stilte verdwenen en nu vervangen door een eigen YouTube-kanaal.
"Mij
Mascha Driessen, sales manager YouTube, noemt het project "uniek" en een "primeur in Nederland". "Uniek aan dit concept is dat de consument direct vanuit de video de gewenste kledingstukken kan bestellen bij Wehkamp.nl."
Wekelijks komt een nieuwe aflevering online waarin de styliste nieuwe trends behandelt, internationale mode-evenementen bezoekt en kijkers praktisch kledingadvies geeft. Tevens zijn op figuur gebaseerde uitzendingen te bekijken. "Na acht afleveringen ben je je eigen stylist," zegt Beekman. "En alle vragen die wij krijgen via social media als Facebook en Twitter, worden hier beantwoord. Door het Fashion in Focus-kanaal komen we nu rechtstreeks in contact met de consument en is het zelfs mogelijk om persoonlijk advies op maat te geven."
Volgens Rudolph van der Kraan, marketingdirecteur van Wehkamp.nl, past dit "bijzonder goed bij de interesse van de consument om mode online te kopen. Met Fashion in Focus kunnen we de fashionconsument op een verrassende en eigenzinnige manier inspireren en adviseren," zegt hij. De feedback van klanten zal Wehkamp bovendien gaan gebruiken bij de inkoop. Ook zal na verloop van tijd het merkaanbod worden uitgebreid.