Wehkamp en We Fashion werken samen
bezig met laden...
Wehkamp
In april dit jaar, toen de jaarcijfers van moederbedrijf RFS Holland Holding bekend werden gemaakt, bleek al dat de strategische partnerships goede business zijn voor Wehkamp. Het online warenhuis heeft samenwerkingen met onder andere C&A, Etam Groep, Scapino en Nelson Schoenen. Vorig jaar had Wehkamp een ‘tijdelijke winkel’ met ontwerpster Monique Collignon in de P.C. Hooftstraat in de vorm van een limousine. En eerder dit jaar sloot Wehkamp.nl nieuwe samenwerkingen met Hunkemöller, Sacha en Mango. Ook sponsorde de online retailer de catwalkshow van modemerk Studio Jux op de Amsterdam Fashion Week. In totaal bestaat het assortiment van Wehkamp uit 100.000 artikelen, verdeeld over vijf productgroepen.
We Fashion noemt Wehkamp een online A-locatie. CEO Wouter Kolk: “Door deze samenwerking is onze collectie naast onze eigen webshop en winkels ineens beschikbaar voor een miljoenenpubliek.” Vanaf het najaar zal de heren-, kinder-, en damescollectie van de Nederlandse modeketen verkrijgbaar zijn op Wehkamp.nl.
In mei dit jaar transformeerde We Fashion nog de eigen webwinkel, waarbij de website en de webshop werden geïntegreerd. Want 90 procent van de bezoekers klikte toch direct door naar het shop-gedeelte. Bovendien was het doel van de nieuwe website ook de vindbaarheid via zoekmachines vergroten en het gebruiksgemak op mobiele telefoons en vergemakkelijken. De oude webwinkel stamt uit 2010, en werd gebouwd door Post NL.