Williamson bij H&M gaat minder hard
Door FashionUnited
bezig met laden...
De verkoop van de Williamson-collectie op internet startte donderdagavond om 23.59. De volgende ochtend was die in de Nederlandse webshop wel bijna uitverkocht. Om 11.00 was alleen nog een hardroze cocktailjurk van 99 euro en een gele top van 49,95 te koop. Nu is de Engelse Williamson in Nederland lang niet zo bekend als in thuisland Groot Brittannië. Daar ging de verkoop dan ook twee keer zo hard.
Williamson heeft in samenwerking met Margaretha van den Bosch, creatief adviseur bij H&M, een aantal iconic pieces uit zijn oeuvre opgefrist en uitgebracht. De limited collectie die nu in tweehonderd H&M-filialen wordt verkocht is slechts het begin van de samenwerking tussen de ontwerper en het Zweedse concern. Op 14 mei as. komt een uitgebreider zomercollectie die bij ruim 1600 filialen zal worden aangeboden. Er komt ook een herenlijn van Williamson voor H&M. Dat is een primeur, de ontwerper bracht niet eerder mannenkleding op de markt.
hennesmauritz
HM
H&M
Matthew Williamson