Williamson bij H&M gaat minder hard

De gelimiteerde designercollecties van modeketen Hennes & Mauritz zijn meestal dezelfde dag uitverkocht. Bij de collectie van Matthew Williamson die op 23 april werd gelanceerd ging het echter minder hard. Donderdag waren verschillende items van de

lijn rond het middaguur in Amsterdam nog verkrijgbaar. Williamson bij H&M gaat minder hardDat was met voorgangers bij H&M zoals Karl Lagerfeld in 2004 en Viktor & Rolf in 2006 wel anders. Die collecties waren - zonder overdrijven - binnen enkele minuten weg.

De verkoop van de Williamson-collectie op internet startte donderdagavond om 23.59. De volgende ochtend was die in de Nederlandse webshop wel bijna uitverkocht. Om 11.00 was alleen nog een hardroze cocktailjurk van 99 euro en een gele top van 49,95 te koop. Nu is de Engelse Williamson in Nederland lang niet zo bekend als in thuisland Groot Brittannië. Daar ging de verkoop dan ook twee keer zo hard.

Williamson heeft in samenwerking met Margaretha van den Bosch, creatief adviseur bij H&M, een aantal iconic pieces uit zijn oeuvre opgefrist en uitgebracht. De limited collectie die nu in tweehonderd H&M-filialen wordt verkocht is slechts het begin van de samenwerking tussen de ontwerper en het Zweedse concern. Op 14 mei as. komt een uitgebreider zomercollectie die bij ruim 1600 filialen zal worden aangeboden. Er komt ook een herenlijn van Williamson voor H&M. Dat is een primeur, de ontwerper bracht niet eerder mannenkleding op de markt.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN