De winstdaling die Levi Strauss & Co meldde over het eerste kwartaal heeft doorgezet in het tweede. De boeken van het eerste half jaar sloten in mei met een omzetdaling van acht procent naar 1,82 miljard dollar. Met 44 miljoen dollar kwam de nettowinst nog niet eens op de helft uit vanhet niveau dat het bedrijf de eerste helft van vorig jaar realiseerde: 98 miljoen dollar.
De jeansfabrikant deed het in het tweede kwartaal beter dan het eerste. In het eerste kwartaal daalde de omzet al met 12 procent, in het tweede kwartaal daalde de omzet nog maar met 3 procent. In thuisland Amerika steeg de omzet zelfs; met 8 procent. In Azië en Europa moest het bedrijf echter verliezen incasseren van respectievelijk 13 en 17 procent, voor een groot deel veroorzaakt door een voor het bedrijf ongunstige wisselkoers.
Om het tij te keren wil het merk Levi's zijn aandacht richten op de Levi's Red Tab collectie. In Nederland krijgt dat onder meer vorm doordat ontwerper Daryl van Wouw zijn interpretatie van de Levi’s 501 zal laten zien tijdens zijn show op de Amsterdam Fashion Week op 23 juli.
Foto: Tijdens de Amsterdam International Fashion Week showt Daryl van Wouw zijn interpretatie van de Levi's 501