Het economische klimaat in de Verenigde Staten heeft het Amerikaanse jeanslabel Levi's geen goed gedaan. Slechte verkoopcijfers en torenhoge kosten hebben in het tweede kwartaal, dat eindigde op 25 mei, gezorgd voor een dalen van de winst met 98,5 procent. De winst bedroegeen bedrag van $701.000 met een omzet van $936,3 miljoen. Vorig jaar was de winst nog $45,7 miljoen. De omzet was toen $1 miljard. Verkoopcijfers daalden 8,2 procent tot $915,1 miljoen in vergelijking tot $997,3 miljoen vorig jaar.
Volgens het Amerikaanse label ligt de enorme daling van de winst aan de verminderde uitgaven van consumenten op alle markten. In Azië en Europa werden wel meer broeken verkocht, maar door de daling van de dollar kwam het resultaat toch lager uit dan de jaren hiervoor. In de VS daalden de inkomsten met 19 procent. Het management voerde een nieuw IT-systeem op als een van de redenen. Het invoeren van het nieuwe systeem leidde tot vertragingen. Verschillende klanten cancelden daarop hun orders. Ook een daling in de verkopen van Dockers, dat ook tot Levi's behoort, was een van de oorzaken.
Algemeen directeur en ceo John Anderson verwacht niet dat het makkelijk wordt het verlies weer recht te breien. "We zien een daling van omzetten in key-markten in Europa en Azië, als gevolg van hoge benzine- en voedingsmiddelenprijzen. De rest van het jaar zal een uitdaging worden."