• Home
  • V1
  • Leads
  • Winst Q2 H&M 6,3 procent gestegen

Winst Q2 H&M 6,3 procent gestegen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De nettowinst van kledinggrootgrutter Hennes & Mauritz is in het tweede kwartaal van dit jaar gestegen met 6,3 procent tot 380 miljoen euro. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Daarmee werden de verwachtingen van het op drie na grootste kledingconcern verslagen.

Als redenen voor de stijging van de nettowinst werden de opening van nieuwe winkels, de sterke stand van de euro en de samenwerking met populaire modeontwerpers genoemd.

De omzet in het tweede kwartaal, dat eindigde op 31 mei 2009, steeg met 23 procent tot 2,39 miljard euro. Dat was iets onder de verwachting van 2,41 miljard euro. De operationele winst echter viel wel hoger uit dan verwacht (500 miljoen euro, een stijging van 9,9 ten opzichte van een jaar eerder. Verwachting 490 miljoen euro).

De omzet in mei veranderde niet in vergelijking met vorig jaar. De omzet daalde in mei, met gelijk aantal winkels, naar verwachting met 9 procent.

H&M opende in het afgelopen halfjaar wereldwijd 93 nieuwe winkels en negen werden gesloten. Daarmee komt het totaal uit op 1822. Het doel om dit jaar 225 nieuwe winkels te openen blijft gehandhaafd.

Hennes Mauritz
hennesmauritz