Wintersportmerk Goldbergh in zee met Stonefashion

In het jaar dat Goldbergh bestaat, heeft het 82 verkooppunten in zeven verschillende landen. Modebedrijf Stonefashion raakte geïnteresseerd in het Nederlandse wintersportmerk. Het bedrijf achter merken als C'Sense en Reset,

en Goldbergh zijn daarom een joint venture aan gegaan. Mariska Bloem van Stonefashion: "De merken C'Sense en Goldbergh leken een aantal raakvlakken te hebben."

CWintersportmerk Goldbergh in zee met Stonefashion'Sense gaat bij Stonefashion dan ook even in de koelkast, legt Mariska Bloem van het modeconcern Stonefashion uit. "Misschien is er in de toekomst weer een plekje voor het merk op de markt. Voorlopig wachten we dat even af en gaat al onze aandacht naar Goldbergh."

Goldbergh bestaat een jaar. Het merk is opgericht door Sandra Peet, voormalig eigenaresse van de winkel de Skihut in Scheveningen, en modeontwerper Lieke van den Berg, onder andere van Aphrodisiac Sportswear en C'Sense. Het is een glamoureus wintersportlabel in het midden-hoogsegment. Zelf beschrijven de dames hun collectie, die nu iets minder wintersport en iets meer casual is, als: "Modisch met een ferme knipoog naar sport. Comfortabel, zonder in te leveren op stijl."

Goldbergh heeft 82 verkooppunten in zeven verschillende landen. De eerste collectie wordt momenteel uitgeleverd aan retailers. "Het ging snel, mede door onze gave stand tijdens de Ispo-beurs in München. Ook had ik, als agent voor Moscow, de nodige connecties," legt Sandra Peet uit. "Onze zomercollectie zal naar verwachting bij honderd winkels liggen."

Stonefashion benaderde de dames van Goldbergh. Peet: "Ze waren wel onder de indruk van ons succes en van onze collectie. De eigenaar van Stonefashion zei: 'joh, zullen we samenwerken?' Daar waren we niet op voorbereid. Het was een stap die we nog niet verwacht hadden." Toch besloten Peet en Van den Berg in zee te gaan met Stonefashion, in de vorm van een joint venture. Beide bedrijven blijven dus geheel zelfstandig.

Bloem vertelt over de samenwerking: "We zagen een aantal raakvlakken tussen Goldbergh en ons merk C'Sense. Vooral doordat Goldbergh nu minder is gericht op wintersport, groeien de merken naar elkaar toe. We merkten dat C'Sense, dat toch meer functionele collecties heeft, wel modischer mocht. En Goldbergh werd zo goed ontvangen door de markt. Toen hebben we besloten om met Goldbergh in zee te gaan, en C'Sense even in de koelkast te zetten. "

Van den Berg en Peet blijven zich richten op het ontwerpen en op de verkoop van de collecties. Stonefashion is verantwoordelijk voor de productie, administratie en logistiek. "Ik zie alleen maar voordelen," zegt Peet. "Stonefashion is een sterk bedrijf met jarenlange ervaring in het produceren van outerwear-collecties. Deze joint venture versterkt de fundering van Goldbergh en zorgt voor meer bedrijfsmatige zekerheden. Op deze manier kunnen we een goed product neerzetten voor niet de allerhoogste prijs. Bovendien is het in deze tijd niet altijd even gemakkelijk om op tijd te leveren. Niet dat we daar problemen mee hadden, maar nu kunnen we dat in ieder geval voorkomen."

De toekomst van Goldbergh zien beide partijen met veel vertrouwen tegemoet. Bloem: "We zullen nog lang samenwerken. Onze intentie is een samenwerking voor de langetermijn."

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN