Wolford verdubbelt winst
bezig met laden...
Vorig
Holgen Dahmen, CEO van Wolford, denkt dat het bedrijf de groei vooral te danken heeft aan de nieuwe collecties. "De bedrijfsresultaten zijn vooral te danken aan de steeds meer in het oog springende en extravagante mode-artikelen." Het grootste deel van de omzet kwam van beenmode: panty's, kousen en leggings. Zo'n 9 procent van de omzet is afkomstig van ondermode.
Dahmen: "Ook de focus op monobranddistributie speelt mee in onze groei. We blijven ons dan ook richten op meer eigen winkels en shop-in-shops." Volgens Dahmen zijn dat vooral goede distributiekanalen, omdat het bedrijf zo zelf de touwtjes in handen heeft, over hoe de collecties in winkels hangen. Op de middellange termijn wil hij dat 60 procent van de omzet afkomstig is uit de eigen winkels, nu is dat 48,6 procent. Momenteel heeft Wolford 106 winkels. Het afgelopen jaar kwamen daar shops in Düsseldorf, Tokyo, Singapore en Calgary bij. Ook zijn de collecties verkrijgbaar in warenhuizen, shop-in-shops, in online winkels en bij multibrand retailers. Met hoeveel verkooppunten en eigen winkels Wolford wil uitbreiden, geeft de CEO niet aan.
Wel zegt Dahmen dat het Oostenrijkse bedrijf zich vooral op groei in Azië gaat richten. De verkoop in Azië - China, Hongkong, Singapore en Taiwan - steeg met 37 procent. En volgens de CEO is de koopkracht van de Chinezen goed. Momenteel heeft Wolford vier boetieks in China, maar het bedrijf wil dat aantal uitbreiden. Concrete plannen worden nog niet prijsgegeven.