Yoox start Chinese webshop Yoox.cn
bezig met laden...
Yoo
De multi brand business waar Yoox.com, Thecorner.com en het prille Shoescribe.com onder vallen, is de belangrijkste inkomstenbron voor de Yoox Group. Met de mono brand shops voor andere merken werd tot nu toe echter de meeste omzetgroei geboekt. In augustus rapporteerde Yoox over de eerste helft van het lopende boekjaar 2012 een omzetstijging van 23 procent voor de multi brand business naar 120,6 miljoen euro. Dat is bijna 70 procent van de totaalomzet van het bedrijf. In de mono brands steeg de omzet in de eerste zes maanden met 56,6 procent naar 52,3 miljoen.
Yoox-oprichter Federico Marchetti zei eerder in een interview dat China over vijf jaar tot de top drie van de belangrijkste afzetmarkten van het bedrijf zal behoren. Nu wordt nog meer dan 90 procent van de omzet van de Yoox Group in Europa, Noord-Amerika en Japan gegenereerd. De omzet uit Azië, China en Hongkong bleek in de eerste helft van 2012 echter al met 200 procent toegenomen, dus nog voordat het stokpaard Yoox.com daar actief was.