• Home
  • V1
  • Leads
  • Zalando wil informeren over assortimen t met pop-up store

Zalando wil informeren over assortimen t met pop-up store

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

"Bijna iedereen weet wie we zijn. We hoeven niet langer aan onze bekendheid te werken. Daarom willen we nu laten zien waar we voor staan en hoe veelzijdig ons productaanbod is," zegt Myrna Walsarie, country manager van Zalando. Om de

veelzijdigheid van de collecties te laten zien, kunnen consumenten vijf dagen terecht in een fysieke winkel, in de Amsterdamse Kalverstraat. Niet om te passen, wel om te voelen.

Het

Duitse bedrijf heeft een nieuwe strategie voor de Nederlandse markt. Drie jaar na de Nederlandse lancering claimt Zalando een naamsbekendheid van 93 procent te hebben. Maar volgens Walsarie weten veel consumenten niet welke merken Zalando verkoopt. “We verkopen 1200 merken, van Vero Moda tot Tommy Hilfiger en Michael Kors.”

Doel van Zalando.nl is om de nummer 1 webwinkel te worden op het gebied van mode. Momenteel staat het bedrijf op nummer 3 in de Twinkle100, een ranglijst van webwinkels, gepubliceerd door Twinkle Magazine. Wehkamp blijkt de grootse concurrent op de Nederlandse markt, met een omzet van 474 miljoen euro. Zalando boekte een omzet van 200 miljoen euro het afgelopen jaar. Toch zegt Walsarie nauwelijks last te hebben van concurrentie. "We zijn eigenlijk een unieke speler. Er is geen andere webwinkel met zo'n breed aanbod van mode-items." Volgens Walsarie gaat de economische malaise ook nagenoeg aan Zalando voorbij. "Nederland is erg ontwikkeld op het gebied van e-commerce en de online markt groeit nog steeds."

Zalando heeft een nieuwe communicatiestrategie

Om het Nederlandse karakter van Zalando te onderstrepen, werd soap-actrice Lieke van Lexmond aangetrokken. Volgens country manager Walsarie is ze de ideale kandidaat vanwege haar veelzijdige kledingstijl en sympathieke imago. Volgens de Telegraaf heeft het Duitse modebedrijf Van Lexmond zo'n 50.000 euro gegeven voor de klus, waar ze vervolgens een nieuwe Porsche van kocht. Of de looks van de actrice in de tv-commercial al hun vruchten hebben afgeworpen is onduidelijk. Walsarie: "We zien wel dat de omzet stijgt sinds de reclame, maar het is het begin van het seizoen en dan stijgt de omzet altijd. Het wordt kouder, consumenten krijgen zin in nieuwe kleding."

Samenwerkingen met Nederlandse merken zijn volgens Walsarie belangrijk. De Nederlandse consument is best chauvinistisch en draagt graag kledingmerken van eigen bodem. Tijdens de opening van de pop-up store werd een samenwerking met ByDanie, het merk van stylist Danie Bles, gelanceerd. Het merk heeft een trui ontworpen die alleen te koop is op Zalando.nl. De rest van de week zijn stylisten van ByDanie en Grazia aanwezig. Ook heeft G-star voor twee dagen een atelier ingericht.

Van 2 tot en met 6 oktober kunnen consumenten terecht in de tijdelijke winkel, om de producten van Zalando te besnuffelen.

Zalando