Zalando wil informeren over assortiment met pop-up store
bezig met laden...
Het
Doel van Zalando.nl is om de nummer 1 webwinkel te worden op het gebied van mode. Momenteel staat het bedrijf op nummer 3 in de Twinkle100, een ranglijst van webwinkels, gepubliceerd door Twinkle Magazine. Wehkamp blijkt de grootse concurrent op de Nederlandse markt, met een omzet van 474 miljoen euro. Zalando boekte een omzet van 200 miljoen euro het afgelopen jaar. Toch zegt Walsarie nauwelijks last te hebben van concurrentie. "We zijn eigenlijk een unieke speler. Er is geen andere webwinkel met zo'n breed aanbod van mode-items." Volgens Walsarie gaat de economische malaise ook nagenoeg aan Zalando voorbij. "Nederland is erg ontwikkeld op het gebied van e-commerce en de online markt groeit nog steeds."
Zalando heeft een nieuwe communicatiestrategie
Om het Nederlandse karakter van Zalando te onderstrepen, werd soap-actrice Lieke van Lexmond aangetrokken. Volgens country manager Walsarie is ze de ideale kandidaat vanwege haar veelzijdige kledingstijl en sympathieke imago. Volgens de Telegraaf heeft het Duitse modebedrijf Van Lexmond zo'n 50.000 euro gegeven voor de klus, waar ze vervolgens een nieuwe Porsche van kocht. Of de looks van de actrice in de tv-commercial al hun vruchten hebben afgeworpen is onduidelijk. Walsarie: "We zien wel dat de omzet stijgt sinds de reclame, maar het is het begin van het seizoen en dan stijgt de omzet altijd. Het wordt kouder, consumenten krijgen zin in nieuwe kleding."Samenwerkingen met Nederlandse merken zijn volgens Walsarie belangrijk. De Nederlandse consument is best chauvinistisch en draagt graag kledingmerken van eigen bodem. Tijdens de opening van de pop-up store werd een samenwerking met ByDanie, het merk van stylist Danie Bles, gelanceerd. Het merk heeft een trui ontworpen die alleen te koop is op Zalando.nl. De rest van de week zijn stylisten van ByDanie en Grazia aanwezig. Ook heeft G-star voor twee dagen een atelier ingericht.
Van 2 tot en met 6 oktober kunnen consumenten terecht in de tijdelijke winkel, om de producten van Zalando te besnuffelen.