• Home
  • V1
  • Leads
  • Zelfstandige opticiens samen op Nanawoodyandjohn.com

Zelfstandige opticiens samen op Nanawoodyandjohn.com

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

“Opticiens zijn onwijs goede, technische vakmensen, maar het zijn geen goede communicatoren,” zegt Dick van der Niet. De eigenaar van uitgeverij en consultancybedrijf voor zelfstandige opticiens Not just Vision - of zoals ze hem in de eyewearbranche noemen: god van de brillen – wil brillenwinkels helpen

met naar buiten treden. Samen met Jytte Verhoeven, model en brillenliefhebber, heeft hij daarom een online platform gelanceerd: Nanawoodyandjohn.com. Behalve informatie en vermaak, zal onder de noemer van het platform volgend jaar een prijs worden uitgereikt.

Van der Niet en Verhoeven bestudeerden de markt. “We zien heel veel blogs en dachten: misschien moeten we dat ook doen,” zegt Van der Niet bij de lancering van Nanawoodyandjohn.com “Nou ja, ik moet dat natuurlijk niet doen, want ik ben veel te oud, maar Jytte misschien. We zagen ook goede nieuwssites, met inhoudelijke informatie. Reviews, dat zie je in de optiekbranche nog maar weinig. En we wilden eigenlijk ook wel een zoekmachine.”

Eindeloos werd er gesproken over de nieuwe site. “Eén van deze dingen moest het worden. Nou, na lang beraad hebben we besloten dat we het eigenlijk allemaal gaan doen,” lacht de brillengoeroe.

De website, waar alles over ogen op te vinden is, werd vernoemd naar drie brilleniconen: Nana Mouskouri, Woody Allen en John Lennon. Verhoeven vertelt dat alle 1100 zelfstandige opticiens in Nederland momenteel te vinden zijn op de site. Consumenten die een winkel hebben bezocht, kunnen een review achterlaten op Nanawoodyandjohn.com. Verhoeven zal zelf het gezicht zijn van het blog. Van der Niet: “Het vrolijkste deel van de site. Luchtig en gericht op een jongere klant.”

Volgend jaar eerste Eyenovation Awards

Van der Niet en Verhoeven gaan ook prijzen uitreiken onder de naam: Eyenovation Awards. In het najaar van 2015 moet de eerste editie plaatsvinden. Het idee van de award show is dat bedrijven, mensen en producten die innovatief zijn, in het zonnetje worden gezet.

Volgens Van der Niet zijn er tal van innovaties in de branche. “Wist je dat eer een scan bestaat voor je ogen, zodat je een foto maakt van de binnenkant van je oog. Dat is eigenlijk een preventief gezondheidsonderzoek. Een aantal opticiens heeft zon apparaat.” Ook vertelt hij over contactlenzen die je 's nachts kan dragen zodat je overdag goed kunt zien. En over een montuur dat een ander printje krijgt in de zon. “Dus niet het glas, maar de bril. Dat komt door een soort thermische coating die er op zit.”

Zelf draagt Van der Niet een bril met coating op het glas dat blauwlicht filtert. “Veel mensen liggen nog twee uur wakker in bed. Dat komt doordat apparaten als telefoons en computers blauwlicht uitstralen, waarvan je wakker blijft. Daar kun je dus wat aan doen, met een speciaal laagje op je glas. Ook voor mensen die geen bril hebben, is dat interessant om over na te denken.”

dick van der niet
Nanawoodyandjohn.com