Zoeksale.nl: online koopjes van fysieke winkels shoppen
bezig met laden...
Met
Detaillisten die hun waar willen verkopen via Zoeksale.nl, hoeven slechts een aanmeldformulier in te vullen om aanbiedingen in de webshop te plaatsen. De producten moeten minimaal 30 procent zijn afgeprijsd van het oorspronkelijke verkoopbedrag. Vervolgens worden de producten in de winkel opgehaald en maakt Zoeksale.nl foto's en plaatst de artikelen op de website. Ook het verkoop- en marketingproces wordt door de overkoepelende webshop uit handen genomen, zoals betaling, verzending, promotie via Twitter en Facebook en advertenties in Google. De winkelier betaalt alleen voor de diensten van Zoeksale.nl als er ook daadwerkelijk iets verkocht is; een commissie van 30 procent per verkocht item. “Baat het niet, dan schaadt het niet,” aldus Van Heusden.
De bedenker van Zoeksale.nl is ervan overtuigd dat dit concept zowel voor de consument als voor de winkelier een succes kan worden. Van Heusden: “We hebben aan beide kanten marktonderzoek gedaan. Winkeliers hebben een moeilijk jaar achter de rug. Daarnaast zien ze ook een groei in webwinkels en het is moeilijk om daar tegenop te boksen. In plaats van verlies te lijden door de overschotten die na de uitverkoop overblijven te verkopen aan een opkoper of outlet onder de inkoopprijs, kunnen mode-ondernemers via Zoeksale.nl toch nog wat omzet binnenhalen.” Volgens Zoeksale.nl zijn aanbiedingen voor de consument nog aantrekkelijker in tijden van crisis. “In deze tijd heeft de consument minder te besteden, waardoor er juist behoefte is aan koopjes,” aldus van Heusden. “Het is aantrekkelijk en handig dat zij nu aanbiedingen uit winkels in heel Nederland kunnen kopen.”
Op dit moment is Zoeksale.nl bezig met detaillisten benaderen voor de webshop. Begin maart moet de webwinkel live gaan.