• Home
  • V1
  • Leads
  • Zoeksale.nl: online koopjes van fysieke winkels shoppen

Zoeksale.nl: online koopjes van fysieke winkels shoppen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

“Zoeken naar aanbiedingen van winkels uit de stad met het gemak van online shoppen,” dat is in een notendop de nieuwe webshop Zoeksale.nl, waar afgeprijsde kleding, tassen, accessoires en schoenen van fysieke winkels verkocht worden.

Detaillisten kunnen zo alsnog omzet maken met restanten, zonder dat ze daar veel geld en tijd in moeten investeren.

Met

Zoeksale.nl wil uitgever Springstone Media cross channel verkoop toegankelijk maken voor winkeliers die de mogelijkheden, het budget of de kennis niet hebben om een eigen webwinkel te starten. “De meeste winkeliers hebben het al druk genoeg met hun dagelijkse werkzaamheden,” vertelt mede-initiatiefnemer Jasper van Heusden. “Toch zien ze ook de mogelijkheden en voordelen van verkopen via internet. Vaak ontbreekt het aan tijd of voldoende kennis om een professionele webwinkel te managen en een groot online publiek te bereiken. Via Zoeksale.nl ligt dit nu binnen handbereik.”

Detaillisten die hun waar willen verkopen via Zoeksale.nl, hoeven slechts een aanmeldformulier in te vullen om aanbiedingen in de webshop te plaatsen. De producten moeten minimaal 30 procent zijn afgeprijsd van het oorspronkelijke verkoopbedrag. Vervolgens worden de producten in de winkel opgehaald en maakt Zoeksale.nl foto's en plaatst de artikelen op de website. Ook het verkoop- en marketingproces wordt door de overkoepelende webshop uit handen genomen, zoals betaling, verzending, promotie via Twitter en Facebook en advertenties in Google. De winkelier betaalt alleen voor de diensten van Zoeksale.nl als er ook daadwerkelijk iets verkocht is; een commissie van 30 procent per verkocht item. “Baat het niet, dan schaadt het niet,” aldus Van Heusden.

De bedenker van Zoeksale.nl is ervan overtuigd dat dit concept zowel voor de consument als voor de winkelier een succes kan worden. Van Heusden: “We hebben aan beide kanten marktonderzoek gedaan. Winkeliers hebben een moeilijk jaar achter de rug. Daarnaast zien ze ook een groei in webwinkels en het is moeilijk om daar tegenop te boksen. In plaats van verlies te lijden door de overschotten die na de uitverkoop overblijven te verkopen aan een opkoper of outlet onder de inkoopprijs, kunnen mode-ondernemers via Zoeksale.nl toch nog wat omzet binnenhalen.” Volgens Zoeksale.nl zijn aanbiedingen voor de consument nog aantrekkelijker in tijden van crisis. “In deze tijd heeft de consument minder te besteden, waardoor er juist behoefte is aan koopjes,” aldus van Heusden. “Het is aantrekkelijk en handig dat zij nu aanbiedingen uit winkels in heel Nederland kunnen kopen.”

Op dit moment is Zoeksale.nl bezig met detaillisten benaderen voor de webshop. Begin maart moet de webwinkel live gaan.

springstone media
zoeksale