Het economische klimaat ten spijt kwam het Britse modebedrijf Supergroup met zonnige jaarresultaten: Over het financiële boekjaar 2010–dat afliep op 2 mei jongstleden- kwam de omzet van Supergroup uit op 139 miljoen pond. Dat iseen groei van opzienbarende proporties: maar liefst 83 procent. De omzet in retail steeg bij een gelijkblijvend aantal winkels met 17 procent. In alle winkels gezamenlijk steeg de retailomzet met 75 procent naar 85 miljoen pond. De verkoop in wholesale nam toe met 98 procent naar 54 miljoen pond.
Supergroup is eigenaar van de merken Cult Clothing, Breed en California Surfco, maar het belangrijkste merk uit het portfolio van Supergroup is het casual herenmodemerk Superdry. Dat merk ontwikkelde zich in de opende de afgelopen jaren tot succesverhaal en opende tientallen nieuwe winkels, waaronder afgelopen maand een in Amsterdam. In totaal heeft Superdry nu zestig winkels in Europa en Amerika. Het is de bedoeling dat er elk jaar minstens 20 winkels extra bij komen in de VS, Azië en het Midden Oosten.
Verrassend genoeg reageren analisten niet onverdeeld enthousiast over de goede resultaten; sommigen vragen zich af of het merk erin zal slagen deze positie in de modemarkt op langere termijn vast te houden waarbij ze refereren aan vergelijkbare scenario’s uit het verleden. CEO Julian Dunkerton toont zich echter gepast tevreden. In een persverklaring liet hij opnemen: We zijn absoluut opgetogen over de vooruitgang die we het afgelopen jaar hebben geboekt en dat de groei zich heeft voortgezet zowel in het Verenigd Koninkrijk als daarbuiten.”