• Home
  • V1
  • Leads
  • Zweedse avond tijdens AIFW

Zweedse avond tijdens AIFW

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De donderdagavond van AIFW is ingevuld en krijgt dit seizoen een Zweeds tintje. Automerk Volvo organiseert op 28 januari in samenwerking met de Zweedse Kamer van Koophandel een Swedish night met een modeshow van het

duurzame modemerk Camilla Norrback. Het Zweedse thema wordt doorgetrokken naar een winkelroute in Amsterdam langs winkels die Zweeds design verkopen (290 square meters) en merkwinkels uit Zweden zoals Filippa K.

Het is voor het eerst dat automerk Volvo in Nederland bij een mode-evenement betrokken is. "Tot nu toe hebben wij vooral evenementen voor hockey en zeilen gesponsord," zegt woordvoerder Femke Bruggeman. Met de Swedish night willen Volvo en de KvK Zweeds design onder de aandacht brengen. Het automerk wil daarnaast reclame maken voor de C30 van Volvo; "een echte fashion car". "De samenwerking met het duurzame ecoluxury label Camilla Norrback past bij een schoon merk als Volvo dat zich eveneens inzet voor het milieu." De Zweedse KvK viert in 2010 zijn vijftig-jarig bestaan. "Dit is een unieke kans om mode en design uit Zweden te promoten en de bloeiende handel tussen beide landen te versterken," zegt Kerstin Gerlagh van de Swedish Chamber of Commerce in Nederland over het evenement.

Ontwerpster Camilla Norrback is van oorsprong Fins en lanceerde haar label in 1999 in Stockholm. Sinds 2002 wordt de productie volledig duurzaam georganiseerd en sinds 2005 wordt de term 'Ecoluxury' gehanteerd. "Zodat de draagster zich mooi kan voelen én trots." Camilla Norrback wordt in de Benelux vertegenwoordigd door agentschap 'Are you Swedish?' van Hanneke de Boer. "Camilla Norrback is in Zweden zéér bekend. In Nederland zijn we nu een jaar bezig en hoewel het pas bij een klein aantal -vooruitstrevende- winkels wordt verkocht is de publicitaire aandacht enorm. Dit is dan ook het moment om door te breken."
In het persbericht zegt de ontwerpster: "Nederlandse tijdschriften en winkels tonen steeds meer belangstelling voor het merk. We zijn er klaar voor om de Nederlandse markt te laten zien wat we kunnen én om iets terug te doen voor alle positieve aandacht die we hebben ontvangen."

Volvo verwacht op de Swedish night tijdens AIFW ongeveer 700 gasten te kunnen ontvangen. Het automerk heeft de intentie om er
een terugkerend evenement van maken waar bij toekomstige edities
waarschijnlijk ook andere Zweedse merken aan bod zullen komen.
AIFW is van 27 t/m 31 januari 2010.

Foto: Camilla Norrback


AIFW
Are you Swedish
camilla norrback
volvo