Dress Red Day
Door FashionUnited
bezig met laden...
Hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer één bij vrouwen. Veel vrouwen weten dit niet en herkennen de symptomen niet. Via de ‘Dress Red Day’ wil de Hartstichting hier extra aandacht voor vragen. Als zoveel mogelijk vrouwen in het rood gekleed gaan, werkt het volgens de stichting als een soort ‘alarmsignaal’.
Dress Red Day wordt ondersteund door heel wat landelijke en regionale evenementen. Ook een aantal kledingmerken komen met een ‘Dress Red Day’ actie. Een kleine greep:
Steps heeft een speciale rode jurk, de Tammy Dress, ontworpen. De jurk is in de winkels en online verkrijgbaar. Per verkochte jurk (van 79,95 euro) wordt 5 euro aan de Hartstichting gedoneerd.
Fashion ondernemer Dyanne Beekman heeft voor Dress Red Day een jurk ontworpen die gewonnen kan worden door een foto op te loaden op www.draagrood.nl. De winnaar krijgt de jurk in het televisieprogramma Life 4 You uitgereikt.
Ook La Ligna draagt de Hartstichting een warm hart toe. Daarom draagt het modelabel voor elk rood item, dat op 29 september via de website wordt verkocht, 10 procent van de verkoopprijs af aan de Hartstichting.
Via webwarenhuis Fonq is de Dress Red Day ketting te koop.
Andere partners van de Dress Red Day zijn onder andere Cora Kemperman, Herôme en Henk.
Cora Kemperman
Dress Red Day
Dyanne Beekman
Fonq
Hartstichting
Henk
Herôme
La Ligna
Steps