• Home
  • V1
  • Show
  • EGG: ‘Beste idee van Nederland’

EGG: ‘Beste idee van Nederland’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Show

Was de EGG-kinderhelm eerder nog Pauw & Witteman’s ‘Beste idee van Nederland’, nu is het product van EGG International BV in de race voor de ISPO ‘Brand New Award 2012’. En sinds begin januari worden de eerste helmen uitgeleverd.

Vier ondernemers, Rick Keijzer, Norbert Pollemans, Charly Heusschen en Lars Dekker, werken sinds 2010 aan hun universele kinderhelm, geschikt voor verschillende sporten als fietsen, skiën en kanoën. Leuk is dat de makers niet alleen een veilig product wilden maken, maar ook een ontwerp dat kinderen willen dragen. Voor het grijze hoofddeksel zijn er daarom ‘skins’: hoesjes met bijvoorbeeld een bloemetjesmotief of Formule 1-look, en ‘add-ons’: een opklikbare prinsessenkroon, riddertooi of hanekam.

De helmen worden niet in alleen in Nederland verkocht, maar ook in België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Voor de retailverkoop in Nederland wordt samengewerkt met handelsagenten Varsity International B.V. en Bike Butler B.V. De verkoopprijs van een helm bedraagt 99 euro.

Niet getreurd: een EGG-helm voor volwassenen zullen de makers dit jaar nog introduceren.

EGG-helm
EGG helmets
EGG International BV
kinderhelm