Eton maakt eerste Instagram hemd
bezig met laden...
Eton startte een winactie waarbij klanten op foto vastleggen dat ze een product van het merk dragen. Dit moesten de deelnemers vervolgens delen op Instagram met '#meandmyeton' en '@etonofsweden'. Van alle posts maakte het Zweedse merk een collage en drukte het als een collage op een hemd. Hiermee is het label de eerste die een 'Instagramhemd' maakt.
De winactie loopt nog steeds. Per like wordt gestemd wie de drie winnaars van de aktie zullen zijn. De beste drie beelden krijgen een Eton-tegoedbon van 1000, 500 en 250 euro.
Het Zweedse Eton begon als 'The special sewing factory' onder leiding van het koppel David en Annie Pettersson. 'Speciaal' was het productieproces dat werd verdeeld in segmenten – verdeeld onder de vier zonen van Pettersson. Dit bespaarde niet alleen tijd, maar verhoogde ook de kwaliteit van de shirts. Na de Tweede Wereldoorlog kwam het bedrijf in direct contact met retailers en reisde het over de hele wereld. Op één van de reizen kwam het in aanraking met het Britse stadje Eton, waar eerst een overhemd en vervolgens het hele bedrijf naar werd vernoemd.
Na ruim tachtig jaar heeft het bedrijf meer dan 40 winkels in in 34 landen over de hele wereld. Via de online webshop verzendt Eton naar bijna alle landen in Europa en de Verenigde Staten.