• Home
  • V1
  • Show
  • Fenomeen: Shoppen op Flipboard

Fenomeen: Shoppen op Flipboard

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Show

Lanceerde Flipboard een paar jaar geleden een totaal nieuwe manier om nieuws te lezen op de tablet, nu kunnen gebruikers voor het eerste kleding kopen via de app. Levi’s biedt zijn najaarscollectie voor 2012 aan op het ‘sociale magazine’ voor iPad, iPhone en Android. Het Amerikaanse jeansmerk had al een Facebookshop.

Even kort: de app Flipboard stelt een prachtig opgemaakt magazine op, met posts van je Twitter- en Facebookvrienden – dit inclusief inhoudsopgave. In het brand magazine van Levi’s zijn foto’s te zien van het merk, die Levi’s deelt op Twitter en Facebook, en YouTube video’s van het merk. Lezers kunnen de producten die ze zien, direct kopen.

“Het maken van Flipboard is een eenvoudige manier om de miljoenen mensen te bereiken die lezen op mobiele apparaten," zegt Christine Cook, hoofd revenue bij Flipboard. Het social magazine heeft een bereik van twintig miljoen gebruikers.

Financiële details van de deal met Levi’s zijn niet bekendgemaakt. Bij de meeste tijdschriften krijgt Flipboard een percentage van de advertentie-opbrengsten.



fenomeen
flipboard
Levi's
Levi Strauss
M-Commerce