• Home
  • V1
  • Show
  • Jeansveiling voor War Child

Jeansveiling voor War Child

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Rode Winkel heeft een actie op touw gezet voor War Child. In samenwerking met de expositie Blue Jeans in Centraal Museum Utrecht wordt de veiling georganiseerd door de multibrand jeansretailer. Onder de hamer gaan speciale denimitems van merken als Levi’s, Good Genes, Blue Blood, Kuyichi en Denham.

Bieden kan via de website jeansforwarchild.nl. Het startbod ligt bij de meeste items op 175 euro. Uitzondering is de Levi’s 1890 501 jean: aan de 'historische' spijkerbroek hangt een prijskaartje van 1000 euro.

De ‘Jeans For War Child’-veiling loopt tot 10 maart 2013. Een aantal items van de veiling maakt tot die tijd deel uit van de tentoonstelling Blue Jeans.

De Rode Winkel bestaat dit jaar 175 jaar. Het begon allemaal met Johannes en Annaatje Broekman die in 1834 een pand aan de de Lange Elisabethstraat in Utrecht kochten. Het duo begon hun kleermakerij en winkel in fournituren officieel in 1837. De winkel groeide uit tot de herenmodeketen Thom Broekman. De kleermakerij werd een beroepskledingwinkel die rond 1930 zijn naam, ‘De Rode Winkel’, kreeg. Thom Broekman Herenmode heeft nu negen winkels in Nederland, jeansspecialist De Rode Winkel zeven.
Blue Jeans
Rode Winkel
War Child