Triumph te sexy voor NS
Door FashionUnited
bezig met laden...
De Nederlandse Spoorwegen (NS) heeft geweigerd bewegende billboards te plaatsen, die horen bij de deze week gestarte outdoor campagne van Triumph Shape Sensation. Gepland was dat op de spoorwegstations animatieposters zouden komen, waarop een model in een jurkje wordt uitgekleed, zodat geleidelijk zichbaar wordt wat zij eronder draagt: Shape Sensation corrigerend ondergoed. De NS noemt de bewegende billboards aanstootgevend.
Rob Brand, directeur van Triumph International, windt er in zijn reactie geen doekjes om: “Het is te zot voor woorden. Tien jaar geleden waren er live lingerieshows op de stations. Onze campagne heeft niets van doen met erotiek of een sensueel uitgevoerde striptease. Op de affiches komt een vrouw in beeld met een beha en een highwaist panty.”
In plaats van de bewegende billboards komen nu statische billboards op de stations. Triumph geeft komende dagen mini-lingerieshows in Rotterdam en Amsterdam, 'op onverwachte momenten, midden op straat en op drukke punten'. De outdoor campagne van het lingerielabel werd ontwikkeld door reclamebureau Rca Brands uit Hasselt.
Nederlandse Spoorwegen
Rca Brands
Triumph