Tweede lijn Maarten van der Horst
Door FashionUnited
bezig met laden...
De T-shirts en sweatshirts uit zijn jongere lijn hebben veel weg van rockband T-shirts met een gothic-tintje – hetgeen wat de ontwerper zegt zelf elke dag te dragen. “Ik vind metal bands fascinerend,” vertelt de ontwerper aan Grazia Daily. “Ik was ook fan van The Samshin Pumpkins, Cat Power en ik houd van festivals. Dit is de perfecte festival collectie, is het niet?!”
Waarom hij een tweede modelijn brengt? Het beviel Van der Horst dat door de samenwerking met Topshop dat zijn ‘crazy ideas betaalbaar en toegankelijker werden’. De jongere lijn van de ontwerper moet vier keer per jaar verschijnen. Retailprijzen variëren tussen 80 en 110 pond (100 en 140 euro).
Grote namen als Karl Lagerfeld, Derek Lam, Matthew Williamson en Helmut Lang hebben ook een tweede modelijn.
Foto’s: Maarten van de Horst (fotografie: Devin Blair, styling: Emma Wyman, haar & make-up: Gemma Tyler).
Maarten Van Der Horst
tweede modelijn