• Home
  • V1
  • Show
  • Tweede lijn Maarten van der Horst

Tweede lijn Maarten van der Horst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Show

Na een samenwerking met high street retailer Topshop en horlogemerk G-Shock is een tweede modelijn de volgende stap van de Londen woonachtige, Nederlandse Maarten van der Horst. Zijn eerste collectie voor lente/zomer 2013, bestaat uit uniseks kleding. “Ik hou van tomboys, meiden die graag de kleding van hun vriend dragen. Denk aan een oversized longsleeve als jurk. Dat is precies wat mijn collectie uit zou moeten dragen: gemak, comfortabelheid en vooral hotness,” vertelt Van der Horst aan Elle UK.

De T-shirts en sweatshirts uit zijn jongere lijn hebben veel weg van rockband T-shirts met een gothic-tintje – hetgeen wat de ontwerper zegt zelf elke dag te dragen. “Ik vind metal bands fascinerend,” vertelt de ontwerper aan Grazia Daily. “Ik was ook fan van The Samshin Pumpkins, Cat Power en ik houd van festivals. Dit is de perfecte festival collectie, is het niet?!”

Waarom hij een tweede modelijn brengt? Het beviel Van der Horst dat door de samenwerking met Topshop dat zijn ‘crazy ideas betaalbaar en toegankelijker werden’. De jongere lijn van de ontwerper moet vier keer per jaar verschijnen. Retailprijzen variëren tussen 80 en 110 pond (100 en 140 euro).

Grote namen als Karl Lagerfeld, Derek Lam, Matthew Williamson en Helmut Lang hebben ook een tweede modelijn.

Foto’s: Maarten van de Horst (fotografie: Devin Blair, styling: Emma Wyman, haar & make-up: Gemma Tyler).

Maarten Van Der Horst
tweede modelijn