Vijftig tinten grijs kledingcollectie
bezig met laden...
Het gaat om een maatpakkencollectie van 200 stuks in evenveel tinten grijs, door het label benoemd als bijvoorbeeld Glamourous Grey, Grown-up Grey, Generous Grey, Guilty Pleasure Grey en Gentle Grey. Klanten kunnen zelfs een quote van het boek in de zoom laten borduren. De lijn moet een ode zijn aan het hoofdpersoon uit het boek, Christian Grey, een rijke CEO. Kostuums van Norton & Townsend zijn verkrijgbaar vanaf 495 pond (635 euro).
Al eerder werd de modebranche geïnspireerd door populaire boeken. In 2011 bijvoorbeeld, bracht H&M een Dragon Tattoo lijn, geïnspireerd op Lisbeth Salander, de anti-held en misschien wel dé succesformule van Stieg Larssons award-winnende boekentrilogie Millenium. Een jaar eerder lanceerde de Engelse keten Miss Selfridge een ‘Gossip Girl’ kledinglijn geïnspireerd op de gelijknamige boekenserie van Cecily von Ziegesar.