• Home
  • V1
  • Show
  • Warsteiner waiters krijgen kledingupgrade

Warsteiner waiters krijgen kledingupgrade

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Show

Andy Warhol ontwierp ooit het tulpglas voor het Duitse biermerk Warsteiner. Een brede rand van het glas dat steeds dunner naar beneden uitloopt en het gouden logo, hebben voor Nederlandse ontwerper Jeroen van Tuyl als voorbeeld gediend. Speciaal voor het biermerk ontwierp hij nieuwe pakken die gedragen worden door de 'Warsteiner waiters'. Als vertegenwoordigers dragen ze Warsteiner uit tijdens events.

De vorm van het Warhol glas komt terug in de snit van het pak. Een zwarte pantalon voor zowel de vrouwen als de mannen worden gecombineerd met een witte blouse. Voor de mannen maakte Tuyl een colbert en voor de dames een gilet. Beide kledingstukken hebben het gouden logo op de borst.

De waiters, van hostingbureau Showpony Productions, worden sinds vier jaar ingezet als hosts en hostesses bij Warsteiner evenementen. Vier jaar geleden is Warsteiner Nederland begonnen met het steunen van creatieve initiatieven in kunst en mode. De nieuwe pakken werden voor het eerst gedragen tijdens de opening van een expositie van fotograaf Dennis Swiatkowski bij We Are Labels Amsterdam.

Van Tuyl ontwerpt draagbare kleding in sobere kleuren, die hij eerst zelf test. De ontwerper staat bekend om zijn creatieve maar draagbare mannenmode, klassieke stoffen en slanke silhouet. Hij is drie keer genomineerd voor de Dutch Fashion Award, maar viel tot nu toe nooit in de prijzen. In 2010 presenteerde de Nederlander zijn eerste dameslijn. Inmiddels bestaat zijn label bijna 15 jaar.

Jeroen van Tuyl