Artikelen door Nora Veerman
Kledingverhuurbedrijf MyDressoir stopt
bezig met laden... - Business
Het van oorsprong Nederlandse kledingverhuurplatform MyDressoir wordt opgeheven. Dat schrijft oprichter Maxine Hassing in een bericht op de website van MyDressoir. De reden voor Hassing om met haar onderneming te stoppen wordt in het bericht niet genoemd. Hassing richtte het verhuurplatform vier jaar geleden op. ‘Net als elke andere vrouw wilde...
Alibaba Group wordt opgedeeld in zes eenheden om bedrijf wendbaarder te maken
bezig met laden... - Business
De Chinese internetgigant Alibaba Group wordt opgesplitst. Het bedrijf gaat over in zes aparte eenheden, waarvoor afzonderlijk kapitaal zal worden gezocht in de vorm van een beursgang of investeringen. Dat schrijft het bedrijf in een persbericht. De Alibaba Group wordt onderverdeeld in de Cloud Intelligence Group, de Taobao Tmall Commerce Group,...
Burberry neemt fabriek van buitenkledingproducent Pattern SpA over
bezig met laden... - Business
Burberry heeft plannen om de eigen productiefaciliteiten uit te breiden met de overname van een Italiaanse kledingfabriek. Het Britse luxemodelabel heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met Pattern SpA, de huidige eigenaar van de fabriek, zo blijkt uit een persbericht. Pattern SpA is een Italiaanse leverancier waarmee Burberry al bijna twee...
Genova Consultancy en Retailtrust gaan verder als Nederlandse tak van Remira
bezig met laden... - Business
Genova Consultancy en Retailtrust, twee Nederlandse bedrijven gespecialiseerd in het ontwikkelen van software voor kledingproducenten en retailondernemers, gaan samen verder onder de naam Remira Netherlands. Dat blijkt uit een persbericht van Remira. Remira is een internationaal bedrijf met een hoofdkwartier in Duitsland dat software bouwt voor...
Pop-up-concept Re.love in Batavia Stad wordt uitgebreid in samenwerking met The Next Closet
bezig met laden... - Retail
Batavia Stad Fashion Outlet gaat een samenwerking aan met The Next Closet, een online platform voor tweedehands designerkleding. Aankomend jaar opent in het outletcentrum in Lelystad elk laatste weekend van de maand een pop-up van The Next Closet, waar ‘geselecteerde items van luxe merken en bekende verkopers’ te vinden zullen zijn. De eerste...
Omzet PVH Corp. daalt licht in boekjaar 2022, maar minder dan verwacht
bezig met laden... - Business
PVH Corp., het moederbedrijf van Tommy Hilfiger en Calvin Klein, sloot boekjaar 2022 af met een iets lagere omzet dan het jaar daarvoor. De daling, die ongeveer een procent bedroeg, was wel lager dan verwacht. Dat is te lezen in een persbericht van het bedrijf. Bij de publicatie van de cijfers van het derde kwartaal, begin december, voorzag PVH...
‘Failliet Scotch & Soda geeft geen geld meer terug voor geretourneerde kleding’
bezig met laden... - Retail
Wie kleding heeft besteld bij modemerk Scotch & Soda kan deze niet meer retourneren in ruil voor geld, nu de Nederlandse tak van het bedrijf failliet is. Kledingstukken kunnen nog wel worden omgewisseld voor andere artikelen, zo schrijft Nu.nl op basis van communicatie vanuit het bedrijf. Retouren kunnen bovendien niet meer naar het merk worden...
‘Ook Ulla Johnson lanceert eigen programma voor wederverkoop van kleding’
bezig met laden... - Retail
Het Amerikaanse vrouwenmodelabel Ulla Johnson introduceert een programma voor de wederverkoop van kleding in de Verenigde Staten. Via Ulla Preloved, zoals het platform heet, kunnen consumenten onderling kleding van Ulla Johnson kopen en verkopen. Dat melden verschillende media, waaronder Vogue Business en WWD. Het platform biedt nog andere...
‘14,5 miljoen mensen bezochten Westfield Mall of the Netherlands in 2022’
bezig met laden... - Retail
Winkelcentrum Mall of the Netherlands trok in 2022 circa 14,5 miljoen bezoekers. Dat zegt Jurn Hoeksema in een interview met nieuwsplatform RetailTrends. Hoeksema is operationeel directeur Noord-Europa bij Unibail-Rodamco-Westfield, de eigenaar van het winkelcentrum. De Mall of the Netherlands, ook bekend als de Westfield Mall of the...
Arc’teryx verwacht jaarlijkse omzetgroei van 25 procent
bezig met laden... - Business
Arc’teryx, een Canadees merk voor outdoor- en performancekleding, verwacht de komende jaren flink uit te breiden. Er wordt een royale jaarlijkse omzetgroei verwacht, die kan oplopen tot 25 procent, en het aantal winkels wordt mogelijk verdubbeld. Dat blijkt uit een persstatement van Arc’teryx dat exclusief met WWD werd gedeeld, en waarover het...