Artikelen door Regina Henkel
Op deze trends zet Duitse outdoorretailer Bergzeit in voor het FW25-seizoen
De winter is voor de sport- en outdoorbranche het seizoen met de hoogste omzet. Tegelijkertijd is het, gezien de onberekenbare sneeuwcondities, moeilijk te plannen. Dat was altijd al zo, maar wordt door de klimaatverandering steeds uitdagender. Bovendien is de outdoormarkt, zeker sinds de coronapandemie, veranderd en heeft nieuwe doelgroepen...
Business|Interview bezig met laden...
Ispo Munich: Focus op netwerken en verdere ontwikkeling van sport- en outdoorbranche
Bijna 2.300 exposanten uit 50 landen en meer dan 55.000 deelnemers uit 113 landen kwamen vorige week gedurende drie dagen samen op de sportmodebeurs Ispo München. Naast de presentatie van nieuwe collecties en producten stond vooral de uitwisseling en de verdere ontwikkeling van de branche centraal. Conferenties en discussierondes over...
Beurzen|VERSLAG bezig met laden...
Retraced over traceerbaarheid, toeleveringsketens en een kapitaalinjectie van 15 miljoen euro
De Duitse start-up Retraced is slechts vijf jaar geleden opgericht en telt nu al zo'n 150 mode- en outdoormerken en hun 15.000 internationale leveranciers tot zijn klanten. De start-up ondersteunt hen bij de digitalisering van hun toeleveringsketen. Hiertoe behoren gerenommeerde merken als Victoria's Secret, Calzedonia, Tom Tailor en Marc...
Business|Interview bezig met laden...
Cascale-bijeenkomst met 600 toonaagevende leiders: Verduurzaming heeft een lange adem nodig
Ongeveer 600 leidinggevenden op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) uit de wereldwijde textielindustrie kwamen in München bijeen voor de jaarlijkse ledenvergadering van Cascale. Vertegenwoordigers van grote merken en retailers - van LVMH tot Zalando, Marks & Spencer en Walmart - betraden het podium en vulden het publiek...
Businessbezig met laden...
Puma onderneemt juridische stappen tegen Shein
Sinds de Chinese online marktplaats Shein is opengesteld voor externe verkopers, verschijnen er steeds meer merkproducten op het platform waarvan de distributie via het platform niet door de merken is geautoriseerd. Daaronder vallen ook de sportartikelenfabrikanten Puma en Adidas. Volgens onderzoek van het tijdschrift WirtschaftsWoche werden...
Businessbezig met laden...
Worldly Customer Forum: Nieuwe tool maakt meting van Scope 3-emissies op productniveau mogelijk
"Do it faster and bigger!" Met deze boodschap presenteerde het Amerikaanse technologiebedrijf Worldly vorige week haar nieuwe tool op het Worldly Customer Forum in München: de "Product Impact Calculator" (PIC). Deze tool moet kledingbedrijven in staat stellen binnen enkele minuten productgebaseerde Scope 3-emissies te berekenen. Scope 3-emissies...
Businessbezig met laden...
Drie of vier strepen? Thom Browne wint Duitse rechtszaak tegen Adidas
Het Amerikaanse modehuis Thom Browne heeft een rechtszaak tegen sportgigant Adidas gewonnen in Duitsland. In haar uitspraak van 6 september oordeelde de rechtbank van Neurenberg-Fürth dat de beschuldigingen van inbreuk op het handelsmerk en oneerlijke concurrentie die Adidas tegen Thom Browne had ingediend, ongegrond zijn. De uitspraak is nog...
Businessbezig met laden...
Uitgebreide producentenverantwoordelijkheid (UPV): Wat Duitse en Nederlandse bedrijven van elkaar kunnen leren
In Nederland is de Uitgebreide Producentenverantwoordelijkheid (UPV) sinds halverwege 2023 van kracht, maar voor de rest van Europa komen dergelijke regels in rap tempo eraan vanwege de EU Green Deal. Ook in Duitsland wordt er voorbereid, mede door te kijken naar de initiatieven van de Nederlandse buren. Echter valt er voor Nederlanders ook nog...
Business|Interview bezig met laden...
Gevallen regering in Bangladesh: "Alle fabrieken zijn naar verwachting vanaf vandaag weer volledig operationeel"
Bangladesh is na China de grootste kledingproducent ter wereld. Wat betekent de politieke onrust van de afgelopen weken voor de mode-industrie en wat zal er gebeuren na de val van de regering? Na weken van gewelddadige onrust in Bangladesh, waarbij ongeveer driehonderd mensen zijn omgekomen en uitgaansverboden zijn ingesteld, groeit de hoop op...
Businessbezig met laden...
Conversie omhoog – Retouren omlaag: Met AI-maatadvies wil Sizekick webshops winstgevender maken
De Münchense startup Sizekick wil mode- en sportretailers helpen het aantal retourzendingen in de onlinehandel te verminderen door middel van nauwkeurig maatadvies. Deep learning-modellen en de enorme lichaamsdatabase van het Hohenstein Instituut zorgen voor de nauwkeurigheid. Het thema retourzendingen is zo oud als de onlinehandel zelf. Vooral...
Retail|Interview bezig met laden...