(advertentie)
(advertentie)

Modefabriek introduceert een nieuw vloerplan voor de wintereditie in januari 2018. Dat heeft de organisatie van de modevakbeurs aangekondigd. De beurs wordt niet langer ingedeeld in districten A-D, zoals afgelopen vier edities, maar in beurshallen North, East, Central en West. De ingang wordt twee hallen naar rechts verplaatst.

Hal oost, waar de beursbezoekers binnenkomen, staat in het teken van mannenmode. In de centrale hal zijn premium damesmodemerken te vinden, in hal west trendy merken. Hal noord richt zich op de nieuwe generatie en influencers, in lijn met het thema van de modebeurs.

Het thema van de 44e editie van Modefabriek is ‘The Great Get-Together’, geïnspireerd op de ‘meest invloedrijke groep consumenten’, de millennials, aldus de organisatie. Bij deze groep draait het volgens Modefabriek vooral om het samenkomen en ergens een onderdeel van uitmaken. Daarom is de beurs dit seizoen ingericht met een speciale aandacht op alles dat meer dan mode is, naast het gebruikelijke collecties tonen en inkopen. 'Trade mag dan de kern zijn, maar die kan niet zonder de More than Mode-context waar we elkaar inspireren en uitdagen om ons de nieuwste ontwikkelingen in ons vak eigen te maken,” aldus de organisatie in het persbericht.

Bezienswaardigheden op de beursvloer, zoals installaties en shops, worden per hal gecentraliseerd in de zogenoemde ‘strip’.

De 44e editie van Modefabriek vindt plaats op 20 en 21 januari 2018 in de Rai in Amsterdam.

Meer lezen over Modefabriek? Lees dan het verslag van de afgelopen zomereditie:
Modefabriek: de ervaring van een inkoper.