De 20ste EuroShop in 2020: toekomstgericht en dynamisch
bezig met laden...
Veel vraag van exposanten +++ acht belevingswerelden +++ key-players aan boord +++ omvangrijk vakprogramma +++ EuroShop profiteert van de verbouwing van het beursterrein +++ online magazine EuroShop.mag 365 dagen actueel
EuroShop 2020, The World’s No. 1 Retail Trade Fair, is innovatieplatform, trendsetter, discussieforum en een vuurwerk van nieuwe ideeën, specifiek voor de wereldwijde retailbranche. Vijf maanden vóór aanvang van het evenement zijn de voortekenen geweldig.
Tijdens haar 20ste editie is er meer vraag dan ooit voor EuroShop, zodat de Düsseldorfse beursorganisator uitgaat van een evenaring van de recordcijfers van 2017. Aan de vorige editie van het evenement namen 2.368 exposanten uit 61 landen op 127.598 m netto tentoonstellingsoppervlakte mee. Er kwamen rond de 114.000 vakbezoekers uit alle vijf de continenten naar de Rijn.
Meer Actie, meer dramatiek, meer emotie en een betere oriëntatie op de wensen van de klanten, dat is wat de handel moet bieden en dat is wat EuroShop al heeft gerealiseerd. Met haar acht belevingswerelden zet de beurs in op een op bezoekers georiënteerde structuur van het aanbod, een flexibele kader voor de synergie van de verschillende belevingswerelden en biedt volop vrije ruimte voor de presentatie van relevante ontwikkelingen voor de toekomst en innovatieve producten voor de wereldwijde retail. De acht belevingswerelden zijn: Shop Fitting & Store Design, Visual Merchandising, Lighting, Retail Marketing, Retail Technology, Expo & Event Marketing, Food Service Equipment en Refrigeration & Energy Management.
De boekingsgraad bij alle acht de belevingswerelden van EuroShop 2020 is heel goed; vooral de segmenten Retail Technology, Refrigeration & Energy Management en Shopfitting/Store Design zijn booming. De lijst van toonaangevende ondernemingen onder de exposantenlijst is zeer lang. Hier volgt een greep uit de lijst:
Shopfitting:
Aichinger, Cefla, Costa, Mago, D'art Design, Eden Industries, Egger, Elea, Forbo, Grottini, HMY Group, Homapal, JosDeVries, Les Ateliers Reunis Caddie, Max Brilliant (Shanghai), Média 6, Otto Kind, Pfleiderer, Krino Porcelanosa Group, Schweitzer, Tegometall, Umdasch, Wanzl.
Visual Merchandising:
ABC, Atrezzo, bambola, Bonaveri, Formfactory, Genesis Display, Hans Boodt Mannequins, IDW, Jansen Display, Kendu, Noa Brands Europe, Seven Continents Cooperation, SFD, Visual Retailing.
Lighting:
Bäro, RD Leuchten, Imoon, Hera, L&S Italia, LTS, Ledxon, Lival, Molto Luce, Oktalite, Ridi Leuchten, Self Electronics, Signify Netherlands (Philips), Viabizzuno, Zumtobel.
Retail Marketing:
HL Display, Jansen Display, Joalpe, Kendu, Kürten & Lechner, Moss, M&T, Oechsle, Ores, POPAI/Shop, POS Tuning, RTC Europe, Scanblue, Sitour, VKF Renzel.
Retail Technology (EuroCIS):
Axis Communications, Bizerba, BS Payone, Checkpoint, Deutsche Telekom, Diebold Nixdorf, Digi, EPSON, Fujitsu, GK Software, Glory Global Solutions, Honeywell, HP, IBM, Mettler-Toledo, Microsoft, NCR, Nedap, Online Software, Pricer, Partner Tech, Roqqio Commerce Solutions, SAP, Sensormatic, SES Imagotag, Sielaff, Tomra Systems, Toshiba Global Commerce Solutions, Wirecard, Xovis, Zebra.
Refrigeration & Energy Management:
AHT, Arneg, Carel, Carrier, Danfoss, De Rigo, EBM-Papst, Emerson Climate, Epta, ES System, Exkal, Freor, Frost-Trol, Galilei, Grupo K, Hauser, Infrico, ISA, JBG-2, Kaplanlar, KMW, Modern-Expo Group, Nurdil, Pan Dur, Pastorfrigor, Schott, Viessmann.
Food Service Equipment:
Bongard, Debag, DMS, Eloma, Efficold, Gebr. Graef, MHS Schneidetechnik, ITV Ice Makers, L2G - BM Productions, MIWE, Polin, Rational, Salva Industrial, Self-Pan Codoni, Sinmag, Tchibo, Ubert, Unox, Wiesheu, Venix.
Expo & Event:
Aluvision, Damböck, beMatrix, Burkhardt Leitner, Expo Supply, Famab, Fairnet, Gilnhammer, Holtmann, IFES, Modular, Octanorm, Pixlip, Sodem, Studio Dega, Syma.
Tot het kaderprogramma van EuroShop behoren talrijke specials, zoals POPAI Village, Ecopark, Designers Village en Italian Lighting Loung. Daarnaast biedt EuroShop praktijkgerichte lezingen met een eersteklas bezetting over de volgende thema’s: store design, retail technology, omnichannel, retail marketing, energy management, retail designers, start-up en expo & event. Alle specials en lezingen zijn bij de entreeprijs inbegrepen en kunnen zonder aanmelding vooraf worden bijgewoond.
EuroShop 2020 met nieuwe hal 1
Een onderdeel van de vernieuwing van Ingang Zuid van Messe Düsseldorf was de nieuwbouw van hal 1, die ook tijdens EuroShop 2020 zal worden gebruikt. De vorige kleinere hallen 1 & 2 zijn hiervoor afgebroken en door een hypermoderne nieuwbouw vervangen. De kerngetallen van de nieuwe hal: 158 meter lang, 77 meter breed en meer dan 12.000 vierkante meter tentoonstellingsoppervlakte. De hal heeft 7 toegangspoorten. Er zijn zowel bevestigingen vanaf het plafond mogelijk als het bouwen van stands vanaf de grond. Voor voetgangers is de hal door middel van een brug vanaf de eerste etage met het Congress Center Düsseldorf (CCD Süd) verbonden. Naast de aansluiting op de hallen 3 en 4, is er ook een verbinding met de rest van het beursterrein. Daarmee verhoogt Messe Düsseldorf de mogelijkheden van het gebruik van de hallen aanzienlijk en daarmee tegelijkertijd ook de flexibiliteit van de verdere ontwikkeling van het terrein. De nieuwe hal kende zijn première deze herfst, toen hij in september 2019 voor het eerst werd gebruikt.
EuroShop 2020 is voor vakbezoekers van zondag 16 tot en met donderdag 20 februari dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur geopend. Een dagkaart kost 80 euro (60 euro in de online voorverkoop / eTicket), een tweedagenkaart 120 euro (100 euro in de OVV) en een doorlopende kaart 180 euro (150 euro in de OVV). Bij de entreekaarten zit gratis vervoer naar en van EuroShop met het openbaar vervoer in de regio (Verkehrsverbund-Rhein-Ruhr) inbegrepen. www.euroshop-tradefair.com