Derde editie Bread && Butter trekt recordaantal bezoekers
bezig met laden...
Met drie uitverkochte dagen, een recordaantal van 35.000 bezoekers, 43 modemerken die er een stand hadden en meer dan 100 limited edition producten die er werden gelanceerd, heeft Bread && Butter by Zalando een geslaagde derde editie achter de rug. Dit blijkt uit het persbericht van Zalando. Het driedaagse modefestival vond plaats van 31 augustus tot aan 2 september.
”We zien het recordaantal bezoekers als een duidelijk teken dat we voor het festival de juiste weg zijn ingeslagen. In overeenstemming met de Berlijnse sfeer weten we een levendig en inspirerend mode-evenement neer te zetten waarin er voldoende ruimte is voor het presenteren van nieuwe collecties, trends en muziek”, aldus Carsten Hendrich, VP Creative Lab bij Zalando.
Sinds de overname door Zalando in 2015, heeft Bread && Butter zichzelf getransformeerd van een beurs voor de mode-industrie naar een publiek ‘see now by now’-evenement. Meer dan 100 exclusieve producten, waaronder de Nike Air Force 1 Jester en de Converse Triple White Star, waren direct ter plaatse verkrijgbaar.
Voor Zalando is het festival niet alleen een manier om de stad Berlijn op de modekaart te zetten maar ook een goed marketing-instrument. De uitgebreide line-up van de derde editie met 70 opkomende talenten en muzikanten waaronder Lauryn Hill, Luciano, Check Wes en Jaden Smith trekken een nieuwe jongere doelgroep aan en draagt bij aan de populariteit van het mode-evenement.
Beeld: Isa Foltin & Alexander Koerner & Sam Smelty | Getty Images voor Zalando