Na drie seizoenen komt Playtime Berlin tot zijn einde. De bezoekersaantallen waren niet zoals verwacht en ook exposanten uit het buitenland bleven uit, zo meldt de beurs in een persbericht. Playtime wil zich nu op andere markten richten en trekt zich terug uit Berlijn.

“Na drie seizoenen in Berlin heeft Playtime veel van de exposanten geholpen om hun markt in Duitsland te ontwikkelen en heeft de beurs hun banden met Duitse inkopers op een duurzame manier versterkt,” aldus het bericht op de website van de beurs. “Ondanks onze inzet, hebben we geen positieve ontwikkeling gemerkt in de bezoekersaantallen en er is niks dat suggereert dat dit in de nabije toekomst zal veranderen.”

De organisatie benadrukt dat Playtime in Parijs, Tokyo en New York blijven voortbestaan. “Het kan zijn dat er op dit moment geen plek is voor nog een kindermodebeurs in Europa, het kan ook zijn dat de markt in Duitsland zo verdeeld is dat het het niet waard is voor merken om hier een grote beurs te hebben. Daarom hebben we besloten om Playtime niet door te zetten in Berlijn en ons te focussen op andere markten.”