• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • Organisatie Soul Salon richt zich op januari-editie, juli-editie beperkt

Organisatie Soul Salon richt zich op januari-editie, juli-editie beperkt

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

De juli-editie van duurzame beurs Soul Salon wordt verkort naar één dag, zo meldt de organisatie in een persbericht. Soul Salon wil zich focussen op de januari-editie om flinke groei en oorspronkelijke ambities te realiseren.

De juli-editie zal draaien rondom de Dutch Retail Experience Awards (DREA) in de vorm van een belevingsmarkt, zo laat de organisatie weten. “In juli zullen we een ééndaags evenement rond de DREA organiseren, waarbij een pop-up experience store is neergezet en branchevreemde merken hun producten presenteren,” aldus Cécile Scheele, de initiatiefnemer van de beurs.

Nog geen jaar geleden vond de eerste editie van Soul Salon plaats. De ambitie was om een tweejaarlijkse beurs te zijn waar merken en labels een platform krijgen die begrijpen hoe commerciële vernieuwend en duurzaam kan zijn. “Na twee edities realiseren we ons dat de uitdaging om tot een werkelijk vernieuwend beursconcept te komen groot is,” aldus Scheele. “Met een overvloed aan ideeën en tegelijkertijd een klein team en een kort tijdsbestek, willen we voorkomen dat we een derde editie neerzetten, waarbij we deze ideeën niet (geheel) waar kunnen maken.” In overleg met belangrijke partijen is de keuze gemaakt om samen met internationale sponsoren een nieuw beursevenement neer te zetten. “Een tipje van de sluier hebben we al opgelicht, door aan te kondigen dat de vakbeurs niet meer in het weekend zal plaatsvinden.”

Het bericht vervolgt: “Veel wil de organisatie nog niet kwijt over de groei die zij in januari wil neerzetten. Wel zullen zij het hele jaar de retailers en andere stakeholders meenemen in alle ontwikkelingen. Duidelijk is dat het idee van een tweejaarlijkse beurs niet past binnen hun visie, maar zij gedurende het hele jaar de retailer willen informeren en begeleiden bij hun transitiebeleid naar een future fashion business model.” Om dit kracht bij te zetten heeft de organisatie een informatieplatform, 20/20 Fashion, opgezet dat de markt inlicht over de ontwikkelingen in de duurzame mode.

modevakbeurs
Soul Salon