Revolver Copenhagen brengt Scandinavië naar Pitti Uomo
bezig met laden...
Revolver Copenhagen Int. Fashion Trade Show, een van de meest toonaangevende Deense vakbeurzen, is een samenwerking aangegaan met Pitti Uomo. De organisatie introduceert daarmee een aantal Scandinavische modemerken op de Italiaanse beurs.
Revolver presenteert vanaf de komende Pitti Uomo-editie, die loopt van 12 tot en met 15 juni, het ‘Scandinavian Manifesto’, een nieuwe showruimte met opkomende en gevestigde labels. De nieuwe ruimte bevindt zich in het Arena Strozzi-gedeelte aan de Fortezza da Basso en biedt onderdak aan zo’n vijftien Scandinavische herenmodemerken. Daarnaast zijn er ook nieuwe designleiders uit de Noordse meubel-, kunst- en culinaire scene aanwezig.
“Het zit in Pitti Immagine’s DNA om de meest interessante landen voor moderne mode te onderzoeken,” zegt Lape Cianchi, directeur communicatie en speciale projecten bij Pitti Immagine, in een verklaring. "De selectie die door Revolver, een van de meest interessante beurzen van Europa, wordt samengesteld, bestaat uit jonge ontwerpers naast gevestigde herenmodemerken.”
Het nieuwe partnerschap tussen beide evenementen is bedoeld om bezoekers meer inzicht te geven in de Scandinavische levensstijl en cultuur en tegelijkertijd groei binnen de hedendaagse herenmodescene te ondersteunen. De samenwerking loopt ten minste drie seizoenen.
“Op zichzelf geven ze elk hun eigen individuele ideëen, terwijl ze samen de essentie van de Scandinavische levensstijl en design uitdrukken,” voegt Cianchi toe. “We zijn zeer tevreden met deze samenwerking tussen Pitti Uomo en Revolver, die de aantrekkingskracht van het seizoen zal versterken.”
De definitieve lijst van merken die zullen deelnemen aan de eerste Scandinavian Manifesto zal volgende maand worden bekendgemaakt.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.uk. Vertaling en bewerking: Tessa Guntlisbergen.
Beeld: Courtesy of Revolver and Pitti Uomo