Artikelen door Vivian Hendriksz
Vivian Hendriksz is sinds 2011 werkzaam als redacteur en journalist en begon haar carrière bij FashionUnited in 2013 als fulltime redacteur. Na haar afstuderen met een BA Hons in Engelse Literatuur en Schrijven in Leeds, werkte ze voor verschillende lokale nieuws- en expatpublicaties naast FashionUnited voordat ze in 2019 als freelance schrijver aan de slag ging. Ze behandelt de raakvlakken van mode, lifestyle en reizen, en is geinteresseerd in alles wat duurzaam is, de zakelijke kant van de mode, en actuele trends en culturele ontwikkelingen. Sinds eind 2023 is ze weer terug bij FashionUnited als freelancer, waar ze zich richt op aspecten zoals onafhankelijke retail, CEO-interviews, wereldwijde expansie en duurzaamheid.
Shein's marktaandeel groeit in 2024 te midden van economische onzekerheid
Shein, de ultra-fast fashion gigant uit China, verstevigde zijn greep op de kledingmarkt in 2024 en liet concurrenten opnieuw achter zich. Budgetbewuste consumenten bleven zich wenden tot vertrouwde merken te midden van de groeiende economische onzekerheid. Samenvatting • Shein consolideerde zijn positie als marktleider in de kledingmarkt in...
Businessbezig met laden...
Stuart Weitzman overgenomen door Calaris voor 105 miljoen dollar
Tapestry, Inc., het moederbedrijf van verschillende toonaangevende accessoires- en lifestylemerken, waaronder Coach en Kate Spade New York, heeft vandaag de verkoop aangekondigd van zijn merk Stuart Weitzman aan schoenenmerkengroep Caleres voor 105 miljoen dollar. "Stuart Weitzman is een iconisch wereldwijd schoenenmerk waarvan de teams de...
Businessbezig met laden...
De drie conclusies van New York Fashion Week FW25
Hoewel New York Fashion Week doorgaans het begin inluidt van een aaneengesloten maand vol modeshows die de 'big four' overnemen, stond de stad dit Herfst/Winter 2025-seizoen als het ware alleen. Terwijl de andere drie modehoofdsteden - Londen, Milaan en Parijs - overeenkwamen hun data een week te verschuiven om de latere herenmode- en haute...
ModeFeaturedbezig met laden...
Skechers debuteert Skechers Performance concept in Canada
Schoenen- en kledingmerk Skechers heeft zijn allereerste Performance store in Canada geopend. Deze nieuwe winkelformule biedt klanten een meeslepende ervaring, inclusief 'half courts' waar klanten de nieuwste producten van het merk in verschillende categorieën kunnen uitproberen, waaronder basketbal, hardlopen, golf, voetbal en pickleball. De...
Retailbezig met laden...
Perfect Moment werkt samen met internationale agentschappen om aanwezigheid in Europa en Azië uit te breiden
Ski- en lifestylemerk Perfect Moment is een samenwerking aangegaan met twee internationale agentschappen om haar aanwezigheid in belangrijke Europese en Aziatische markten te vergroten. Door middel van deze nieuwe strategische partnerships wil het Britse merk haar wholesale distributie versterken in haar focusgebieden, waaronder Zuid-Europa en...
BusinessFeaturedbezig met laden...
ThredUp sluit bindende overeenkomst voor afstoting Europees bedrijfsonderdeel Remix
Online marktplaats voor tweedehandskleding ThredUp maakt vandaag bekend een juridisch bindende overeenkomst te hebben gesloten voor de afstoting van haar Europese bedrijfsonderdeel, Remix, via een management buy-out onder leiding van de algemeen directeur van Remix, Florin Filote. De afstoting werd tegelijkertijd met de ondertekening van de...
Businessbezig met laden...
Eerste klimaattransitieplan van Levi Strauss & Co. legt focus op netto-nul emissies tegen 2050
Levi Strauss & Co. lanceert zijn eerste klimaattransitieplan. Het plan is gericht op wetenschap gebaseerde doelen (SBT's of Science Based Targets), zo blijkt uit een rapport. Het bedrijf wil de hoeveelheid broeikasgassen flink verminderen en netto-nul emissies tegen 2050 behalen. Daarnaast heeft heeft zichzelf korte termijn doelstellingen voor...
Businessbezig met laden...
Lululemon beschuldigd van greenwashing in collectieve rechtszaak
Lululemon Athletica Inc. wordt ervan beschuldigd misleidende greenwashing-tactieken te gebruiken om consumenten te laten denken dat het duurzamer en milieuvriendelijker is dan het in werkelijkheid is. Volgens een class action-rechtszaak (collectieve rechtszaak) die vorige vrijdag werd aangespannen bij de Amerikaanse districtsrechtbank van het...
Businessbezig met laden...
Gymshark overweegt uitbreiding in Europa en Verenigde Staten na succes Britse flagshipstore
Het Britse sportmerk Gymshark richt zich op wereldwijde expansie met winkelopeningen op belangrijke locaties nu de eerste Britse flagshipstore in Londen het beter doet dan verwacht. Het merk is naar verluidt "actief op zoek" naar potentiële locaties in het Verenigd Koninkrijk, Europa en de Verenigde Staten, maar geeft prioriteit aan het vinden...
Businessbezig met laden...
De belofte van Canada Goose om bontvrij te worden onder de loep
Voor velen gaat de naam Canada Goose hand in hand met kwaliteit, performance en luxe bovenkleding. Het ooit kleine en lokale merk, dat zijn wortels in de jaren vijftig heeft, is uitgegroeid van een bescheiden bedrijf tot een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van hoogwaardige kleding. Het merk staat bekend om zijn parka's, met name de...
Business|ACHTERGROND Featuredbezig met laden...