Artikelen door Vivian Hendriksz
Vivian Hendriksz is sinds 2011 werkzaam als redacteur en journalist en begon haar carrière bij FashionUnited in 2013 als fulltime redacteur. Na haar afstuderen met een BA Hons in Engelse Literatuur en Schrijven in Leeds, werkte ze voor verschillende lokale nieuws- en expatpublicaties naast FashionUnited voordat ze in 2019 als freelance schrijver aan de slag ging. Ze behandelt de raakvlakken van mode, lifestyle en reizen, en is geinteresseerd in alles wat duurzaam is, de zakelijke kant van de mode, en actuele trends en culturele ontwikkelingen. Sinds eind 2023 is ze weer terug bij FashionUnited als freelancer, waar ze zich richt op aspecten zoals onafhankelijke retail, CEO-interviews, wereldwijde expansie en duurzaamheid.
Dierenprints, hoge hakken en felle, lichte kleuren domineren de schoenentrends in zomer van 2025
De zomeruitverkoop is in volle gang en consumenten in het hele land profiteren volop van de aanbiedingen nu de bestedingsruimte afneemt. Maar welke items komen het meest waarschijnlijk van de verlanglijst in de winkelwagen terecht? Wat zijn enkele van de belangrijkste trends en essentiële kledingstukken die deze zomer gewild zijn? Lectra, een...
ModeFeaturedbezig met laden...
Finse innovator Brightplus haalt 2 miljoen euro op om innovatief textielcoatingproces op te schalen
Het Finse groene-technologie-materialenbedrijf Brightplus heeft met succes 2 miljoen euro aan financiering opgehaald. Deze investering is bedoeld om de groei, ontwikkeling en industriële opschaling van zijn hoogwaardige, recyclebare, biogebaseerde textielcoatings te versnellen. Impact-investeerder Collateral of Good leidde de financieringsronde....
BusinessMemberbezig met laden...
Trump ziet geen noodzaak om textielproductie terug te brengen naar VS
President Donald Trump heeft benadrukt dat zijn Amerikaanse importheffingenbeleid, dat de wereldhandel en toeleveringsketens in verschillende industrieën en financiële markten beïnvloedt, bedoeld is om de binnenlandse productie van geavanceerde technologie en defensieapparatuur aan te moedigen en te ondersteunen, en niet consumentengoederen...
BusinessMemberbezig met laden...
Rag & Bone lanceert Mini Miramar-kinderkledingcollectie
Het in New York gevestigde modemerk Rag & Bone heeft een nieuwe kindercollectie gelanceerd: Mini Miramar. De Mini Miramar-collectie is een uitbreiding van de populaire Miramar-collectie van het merk. Deze maakt gebruik van een denimprinttechniek, ook wel bekend als een ‘Trompe L’oeil’-effect. De collectie brengt de kenmerkende denimlook met het...
Mode|In beeld bezig met laden...
Shein & Temu verhogen prijzen voor Amerikaanse klanten door nieuwe importheffingen
De ultra-fast fashion retailer Shein en de Chinese online marktplaats Temu staan op het punt de prijzen volgende week te verhogen. Nieuwe importheffingen, die door de Amerikaanse president Donald Trump zijn ingevoerd op kleding en schoeisel in een poging om de import van lage waarde te beperken, beginnen dan. De prijsverhogingen zullen gelden...
BusinessMemberbezig met laden...
Shein's marktaandeel groeit in 2024 te midden van economische onzekerheid
Shein, de ultra-fast fashion gigant uit China, verstevigde zijn greep op de kledingmarkt in 2024 en liet concurrenten opnieuw achter zich. Budgetbewuste consumenten bleven zich wenden tot vertrouwde merken te midden van de groeiende economische onzekerheid. Samenvatting • Shein consolideerde zijn positie als marktleider in de kledingmarkt in...
BusinessMemberbezig met laden...
Stuart Weitzman overgenomen door Calaris voor 105 miljoen dollar
Tapestry, Inc., het moederbedrijf van verschillende toonaangevende accessoires- en lifestylemerken, waaronder Coach en Kate Spade New York, heeft vandaag de verkoop aangekondigd van zijn merk Stuart Weitzman aan schoenenmerkengroep Caleres voor 105 miljoen dollar. "Stuart Weitzman is een iconisch wereldwijd schoenenmerk waarvan de teams de...
BusinessMemberbezig met laden...
De drie conclusies van New York Fashion Week FW25
Hoewel New York Fashion Week doorgaans het begin inluidt van een aaneengesloten maand vol modeshows die de 'big four' overnemen, stond de stad dit Herfst/Winter 2025-seizoen als het ware alleen. Terwijl de andere drie modehoofdsteden - Londen, Milaan en Parijs - overeenkwamen hun data een week te verschuiven om de latere herenmode- en haute...
ModeFeaturedbezig met laden...
Skechers debuteert Skechers Performance concept in Canada
Schoenen- en kledingmerk Skechers heeft zijn allereerste Performance store in Canada geopend. Deze nieuwe winkelformule biedt klanten een meeslepende ervaring, inclusief 'half courts' waar klanten de nieuwste producten van het merk in verschillende categorieën kunnen uitproberen, waaronder basketbal, hardlopen, golf, voetbal en pickleball. De...
Retailbezig met laden...
Perfect Moment werkt samen met internationale agentschappen om aanwezigheid in Europa en Azië uit te breiden
Ski- en lifestylemerk Perfect Moment is een samenwerking aangegaan met twee internationale agentschappen om haar aanwezigheid in belangrijke Europese en Aziatische markten te vergroten. Door middel van deze nieuwe strategische partnerships wil het Britse merk haar wholesale distributie versterken in haar focusgebieden, waaronder Zuid-Europa en...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...