De januari-editie van modebeurs White Man and Woman, welke plaatsvond in Milaan, trok dit jaar meer internationale inkopers dan de vorige editie. Er kwamen drie procent meer buitenlandse kopers naar Italië, daar waar de Italianen zelf in kleinere getale aanwezig waren. Dat laat de organisatie weten middels een statement.

De belangrijkste landen voor White Man and Woman zijn Japan, Korea, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk, al voegt de organisatie daaraan toe dat er ook een ‘prominente aanwezigheid’ zichtbaar was van bezoekers uit Noord-Amerika.

Massimiliano Bizzi, oprichter van White, geeft aan tevreden te zijn. “De strategische beslissing om de beurs te herpositioneren met het oog op ons nieuw ontwikkelde project White Street Market heeft zijn vruchten afgeworpen,” aldus White. “De bezoekersaantallen zijn nagenoeg hetzelfde als de vorige januari-editie, met een kleine afname in het aantal Italiaanse bezoekers. Dit terwijl de internationale aanwezigheid in de lift zit, zowel kwantitatief als kwalitatief. We zijn al even bezig met nieuwe projecten voor de show in juni, en we zijn ontzettend optimistisch.” De organisatie van de vakbeurs geeft aan dat de focus op pre-collecties in het segment damesmode meer inkopers trok.”

Tegelijk met het nieuws over de bezoekersaantallen maakt White bekend dat het voor de volgende editie een apart gedeelte van de beursvloer openstelt voor de presentatie van streetwear. De volgende White vindt plaats in juni, tijdens de Milanese modeweek. White Man and Woman wordt viermaal per jaar georganiseerd en focust zich op contemporary wear, met een veelzijdigheid aan internationale en Italiaanse merken.

Van onze Britse correspondent Danielle Wightman-Stone. Vertaling en bewerking voor NL: Arjan Ranjbar.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN