Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Danielle is journalist, gevestigd in Londen en heeft meer dan tien jaar ervaring bij FashionUnited, waar ze sinds 2011 als redacteur werkt. Haar expertise ligt in het verkennen van de dynamische kruispunten tussen mode, beauty, sport en technologie. Het in de schijnwerpers zetten van opkomend talent doet zij het liefst. Daarnaast verslaat Danielle ook het dagelijkse nieuws, van lanceringen tot overnames, personeelswisselingen en winkelopeningen, in het VK, de VS en Canada.
EssilorLuxottica neemt Belgisch bedrijf Automation & Robotics over
De eyeweargroep EssilorLuxottica bevestigt de overname van Automation & Robotics (A&R), een Belgisch bedrijf dat geautomatiseerde systemen voor kwaliteitscontrole van optische lenzen ontwerpt en produceert. Financiële details van de deal zijn niet bekendgemaakt. In een verklaring stelt EssilorLuxottica dat deze stap de verticaal geïntegreerde...
BusinessMemberbezig met laden...
Anthropologie transformeert Maeve tot een zelfstandig merk
De Amerikaanse lifestyle- en moderetailer Anthropologie tilt het eigen label Maeve, bekend om de mix van tijdloze silhouetten met moderne details, naar een zelfstandig merk. De eerste winkel opent in oktober. In een verklaring stelt Anthropologie dat de stap komt doordat Maeve bekend is geworden om zijn ‘doordachte ontwerp en aantrekkingskracht...
Modebezig met laden...
Fred Perry introduceert zijn eerste aangepaste shirt
Het Japans-Britse sport- en modemerk Fred Perry lanceert zijn allereerste aangepaste shirt om mode toegankelijker te maken. Gebaseerd op het iconische ‘M3600’ twin tipped shirt van Fred Perry, is het Adaptieve Fred Perry Shirt ontworpen voor eenvoudiger aankleden. De traditionele knopen zijn vervangen door twee verborgen magnetische sluitingen,...
Modebezig met laden...
Lingeriemerk Wacoal lanceert beha die zich aanpast aan zes maten
Wacoal America onthult de ‘Ever Flexing’ beugelbeha, een baanbrekende innovatie die ontworpen is om zich aan te passen aan zes traditionele maten. Het merk wil hiermee de pasvorm van beha’s herdefiniëren om ‘vrouwen in elke levensfase te ondersteunen’. De nieuwe beha is ontworpen als antwoord op de realiteit van het steeds veranderende...
Modebezig met laden...
Primark introduceert mannequin 'Sophie' die rolstoelgebruikers vertegenwoordigt
Modeketen Primark onthult haar allereerste zittende mannequin. Deze is ontworpen om rolstoelgebruikers te vertegenwoordigen als onderdeel van Primarks voortdurende inzet voor inclusie en betere representatie in de winkelstraat. De mannequin is geïnspireerd op en mede-ontwikkeld door de Britse tv-presentatrice, auteur, belangenbehartiger voor...
Retailbezig met laden...
Buckingham Palace stelt kleding koningin Elizabeth II in 2026 tentoon
De King’s Gallery in Buckingham Palace markeert in 2026 de honderdste geboortedag van Koningin Elizabeth II met de grootste en meest uitgebreide tentoonstelling over de mode van de wijlen koningin ooit. De tentoonstelling ‘Queen Elizabeth II: Her life in style’ loopt van de lente tot de herfst van 2026 en schetst het verhaal van de langst...
Cultuurbezig met laden...
Primark maakt kinderkleding prikkelarmer met nieuwe updates
Modeketen Primark maakt kinderkleding inclusiever met designupdates gericht op zintuigelijke uitdagingen. Dit volgt op de belofte van Primark in 2024 om mode en dagelijkse benodigdheden toegankelijker en betaalbaarder te maken voor zoveel mogelijk mensen. Primark kondigt designwijzigingen aan in zijn kinderkledinglijn om deze inclusiever te...
Modebezig met laden...
Tentoonstelling Gianni Versace krijgt update voor doorreis naar Londen
De kleurrijke wereld en creatieve nalatenschap van de legendarische modeontwerper Gianni Versace worden gevierd in een nieuwe tentoonstelling in Londen. Deze tentoonstelling toont meer dan 450 zeldzame en vintage Versace-stukken, waaronder items gedragen door beroemdheden zoals prinses Diana, Elton John en Kate Moss. De 'Gianni Versace...
Cultuur|In beeld Featuredbezig met laden...
Manchester Fashion Week keert terug na tien jaar
Manchester Fashion Week keert in september terug, na een afwezigheid van tien jaar. De missie is om opkomend designtalent, innovatie en duurzaamheid te belichten. Tegelijkertijd biedt het merken een kans om te netwerken en de toekomst van de mode te bepalen. Het evenement vindt plaats van 9 tot en met 11 september, voorafgaand aan London Fashion...
Modebezig met laden...
'Londen verliest designtalent': Nieuwe topvrouw British Fashion Council pleit voor 'reset'
Laura Weir, de nieuwe algemeen directeur van de British Fashion Council, bekleedt haar functie nu 77 dagen. Tijdens het zomerfeest van de BFC in Londen onthulde ze verschillende strategische updates. Deze updates zijn bedoeld om het "volgende Britse modetijdperk" te stimuleren en de mode-economie voor Britse ontwerpers nieuw leven in te blazen....
BusinessMemberbezig met laden...