Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Danielle is journalist, gevestigd in Londen en heeft meer dan tien jaar ervaring bij FashionUnited, waar ze sinds 2011 als redacteur werkt. Haar expertise ligt in het verkennen van de dynamische kruispunten tussen mode, beauty, sport en technologie. Het in de schijnwerpers zetten van opkomend talent doet zij het liefst. Daarnaast verslaat Danielle ook het dagelijkse nieuws, van lanceringen tot overnames, personeelswisselingen en winkelopeningen, in het VK, de VS en Canada.
Triatlonmerk Zoot Sports neemt Tailwind Brands over om groei te versnellen
Zoot Sports, het triatlon- en duursportmerk van de Italiaanse MVC Group, neemt zijn jarenlange Europese distributeur Tailwind over om de groei in Europa te versnellen. In een verklaring noemt Zoot de stap ‘strategisch’. Het biedt een ‘belangrijke kans om zijn aanwezigheid in Europa uit te breiden en te versterken’. Dit gebeurt in een...
BusinessMemberbezig met laden...
BioFluff stelt Luke Henning aan als interim-CEO om groei te versnellen
BioFluff, het innovatieve bedrijf in plantaardige alternatieven voor bont, heeft Circ mede-oprichter Luke Henning aangesteld als interim-CEO. Zijn doel is de ‘marktgroei te versnellen’ voor de start-up in biomaterialen. Henning was de afgelopen twee jaar voorzitter van de raad van bestuur van BioFluff. Hij zal het bedrijf leiden bij de...
Mensenbezig met laden...
Circ kondigt eerste sourcing-samenwerking met H&M aan
Circ, de enige textiel-naar-textiel recycler die polykatoenmengsels kan verwerken en zowel de polyester als de cellulose volledig kan terugwinnen voor hergebruik, gaat een samenwerking aan met de H&M Group. Door deze stap verwerkt H&M voor het eerst de gerecyclede vezels van Circ uit polykatoen textielafval in zijn productaanbod. De eerste...
BusinessMemberbezig met laden...
Design Eyewear Group neemt zes Franse merken over
Design Eyewear Group, een Deens bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen, ontwikkelen en wereldwijd verkopen van brillen, neemt zes brillenmerken over van het Franse bedrijf KNCO. Het doel is de opbouw van een ‘nog diverser portfolio dat aansluit bij de behoeften van de hedendaagse brildrager’. In een verklaring meldt Design Eyewear Group dat de...
BusinessMemberbezig met laden...
Liberty London viert 150-jarig bestaan en stelt zichzelf de vraag: “Hoe blijven we voor altijd relevant?”
Liberty London is een icoon in de Britse detailhandel. Het onderscheidt zich van alle andere warenhuizen ter wereld. Het monumentale zwart-witte gebouw in Tudor-revivalstijl biedt een intieme en boetiekachtige sfeer, in plaats van een overweldigende megastore, en huist enkele van de grootste namen in mode en beauty. In 2025 viert Liberty,...
Retail|Interview Featuredbezig met laden...
Intimissimi onthult allereerste ‘touch and feel’-billboards
Het Italiaanse lingeriemerk Intimissimi lanceert in New York City en Los Angeles de 'Feel the Billboard' out-of-home (OOH) marketingcampagne voor zijn bestverkochte ‘Ultralight with Cashmere’-collectie. Het Intimissimi-billboard op straatniveau maakt gebruik van zintuiglijke guerrillamarketingtactieken. Het is het allereerste ‘touch and feel’...
Mode|In Beeld bezig met laden...
StockX versterkt strijd tegen namaak met aanstelling Pilar Toro
StockX, de marktplaats voor sneakers, kleding, accessoires, verzamelobjecten en elektronica, heeft modeveteraan Pilar Toro aangesteld als directeur merk-integriteit. Haar taak is het opbouwen en versterken van de samenwerkingen van StockX met toonaangevende merken, het verbeteren van de productverificatie en het ondersteunen van initiatieven...
Mensenbezig met laden...
Coperni onthult athleisure met probiotica
Het Franse luxemerk Coperni staat bekend om zijn technologische innovaties. Denk aan een spray-on jurk die live op de catwalk werd aangebracht, een robothond die modellen uitkleedde en zelfs een tas die voor 99 procent uit lucht bestaat. Nu lanceert Coperni een athleisure-lijn met biotech-stoffen die probiotische ingrediënten bevatten. Deze zijn...
Modebezig met laden...
Dunhill benoemt nieuwe algemeen directeur
Het Britse luxe herenmodemerk Dunhill heeft Matthew Ives, voormalig directeur bij De Beers, benoemd tot nieuwe algemeen directeur. Ives treedt op 13 oktober in dienst bij Dunhill en is afkomstig van diamantbedrijf De Beers, waar hij de afgelopen drie jaar senior vice-president en commercieel directeur was. Daarvoor was hij ruim tien jaar...
Mensenbezig met laden...
Pantone kleuren voor LFW SS26: "Het alledaagse verheffen"
Pantone, wereldwijd trendvoorspeller en kleuradviesbureau, heeft onthuld dat het kleurenpalet van London Fashion Week (LFW) voor voorjaar/zomer 2026, dat loopt van 18 tot en met 22 september, ‘vertrouwd comfort combineert met nieuwe ontdekkingen, waarmee de schoonheid van het alledaagse wordt gevierd’. Pantone voorspelt dat LFW-ontwerpers voor...
Modebezig met laden...