Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Danielle is journalist, gevestigd in Londen en heeft meer dan tien jaar ervaring bij FashionUnited, waar ze sinds 2011 als redacteur werkt. Haar expertise ligt in het verkennen van de dynamische kruispunten tussen mode, beauty, sport en technologie. Het in de schijnwerpers zetten van opkomend talent doet zij het liefst. Daarnaast verslaat Danielle ook het dagelijkse nieuws, van lanceringen tot overnames, personeelswisselingen en winkelopeningen, in het VK, de VS en Canada.
Intimissimi onthult allereerste ‘touch and feel’-billboards
Het Italiaanse lingeriemerk Intimissimi lanceert in New York City en Los Angeles de 'Feel the Billboard' out-of-home (OOH) marketingcampagne voor zijn bestverkochte ‘Ultralight with Cashmere’-collectie. Het Intimissimi-billboard op straatniveau maakt gebruik van zintuiglijke guerrillamarketingtactieken. Het is het allereerste ‘touch and feel’...
Mode|In Beeld bezig met laden...
StockX versterkt strijd tegen namaak met aanstelling Pilar Toro
StockX, de marktplaats voor sneakers, kleding, accessoires, verzamelobjecten en elektronica, heeft modeveteraan Pilar Toro aangesteld als directeur merk-integriteit. Haar taak is het opbouwen en versterken van de samenwerkingen van StockX met toonaangevende merken, het verbeteren van de productverificatie en het ondersteunen van initiatieven...
Mensenbezig met laden...
Coperni onthult athleisure met probiotica
Het Franse luxemerk Coperni staat bekend om zijn technologische innovaties. Denk aan een spray-on jurk die live op de catwalk werd aangebracht, een robothond die modellen uitkleedde en zelfs een tas die voor 99 procent uit lucht bestaat. Nu lanceert Coperni een athleisure-lijn met biotech-stoffen die probiotische ingrediënten bevatten. Deze zijn...
Modebezig met laden...
Dunhill benoemt nieuwe algemeen directeur
Het Britse luxe herenmodemerk Dunhill heeft Matthew Ives, voormalig directeur bij De Beers, benoemd tot nieuwe algemeen directeur. Ives treedt op 13 oktober in dienst bij Dunhill en is afkomstig van diamantbedrijf De Beers, waar hij de afgelopen drie jaar senior vice-president en commercieel directeur was. Daarvoor was hij ruim tien jaar...
Mensenbezig met laden...
Pantone kleuren voor LFW SS26: "Het alledaagse verheffen"
Pantone, wereldwijd trendvoorspeller en kleuradviesbureau, heeft onthuld dat het kleurenpalet van London Fashion Week (LFW) voor voorjaar/zomer 2026, dat loopt van 18 tot en met 22 september, ‘vertrouwd comfort combineert met nieuwe ontdekkingen, waarmee de schoonheid van het alledaagse wordt gevierd’. Pantone voorspelt dat LFW-ontwerpers voor...
Modebezig met laden...
Jaden Smith eerste creatief directeur mannenlijn Christian Louboutin
Luxe schoenenmerk Christian Louboutin wil zijn mannencollectie naar een hoger niveau tillen met de aanstelling van de Amerikaanse rapper en acteur Jaden Smith als allereerste creatief directeur voor de mannenlijn. In een verklaring meldt Christian Louboutin dat Smith jaarlijks vier collecties zal overzien, bestaande uit herenschoenen, lederwaren...
Mensenbezig met laden...
Gymshark benoemt Rich Sanders tot nieuwe financieel directeur
Het Britse sportkledingmerk Gymshark heeft Rich Sanders met onmiddellijke ingang benoemd tot nieuwe financieel directeur. Sanders, die eerder strategiedirecteur en interim-financieel directeur bij Gymshark was, rapporteert rechtstreeks aan oprichter en algemeen directeur Ben Francis en blijft opereren vanuit het hoofdkantoor van Gymshark in...
Mensenbezig met laden...
& Other Stories onthult nieuwe branding onder leiding van Jonathan Saunders
Mode- en lifestylemerk & Other Stories, onderdeel van de H&M Group, presenteert een nieuwe branding en de eerste ontwerpen van de onlangs aangestelde creatief directeur Jonathan Saunders. De Britse ontwerper Saunders, die in april bij & Other Stories begon om het merk naar een volgende groeifase te leiden, onthult een nieuwe ‘merkuitstraling’....
Mode|In beeld bezig met laden...
Condé Nast benoemt Chloe Malle tot hoofdredacteur Vogue US
Mediabedrijf Condé Nast heeft bevestigd dat Chloe Malle de creatieve en redactionele leiding van Vogue US op zich zal nemen. Zij volgt Anna Wintour op, die in juni aftrad. Condé Nast meldt dat Malle, sinds 2023 redacteur van Vogue.com en verantwoordelijk voor alle digitale content, per direct haar nieuwe functie bekleedt. Ze treedt toe tot het...
Mensenbezig met laden...
JD Sports blijft voorzichtig na omzetdaling in Q2
De Britse sportkledingretailer JD Sports meldt een verbetering van de verkoop in Noord-Amerika en Europa in het tweede kwartaal van 2025. In het Verenigd Koninkrijk daalde de verkoop, beïnvloed door de lastige vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar, toen het bedrijf profiteerde van het EK voetbal 2024. In het verslag over het tweede...
BusinessMemberbezig met laden...