Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Danielle is journalist, gevestigd in Londen en heeft meer dan tien jaar ervaring bij FashionUnited, waar ze sinds 2011 als redacteur werkt. Haar expertise ligt in het verkennen van de dynamische kruispunten tussen mode, beauty, sport en technologie. Het in de schijnwerpers zetten van opkomend talent doet zij het liefst. Daarnaast verslaat Danielle ook het dagelijkse nieuws, van lanceringen tot overnames, personeelswisselingen en winkelopeningen, in het VK, de VS en Canada.
Harrods inkoper over mannemodetrends op Paris Fashion Week
De Paris Fashion Week Heren lente/zomer 2026, die plaatsvond van 24 tot 29 juni, voelde optimistisch aan en was tegelijkertijd 'zowel eigentijds als menselijk', aldus Simon Longland, inkoopdirecteur mode bij het Britse luxe warenhuis Harrods. 'Er was dit seizoen een zeldzaam gevoel van samenhang in Parijs - ontwerpers leken ongewoon...
Modebezig met laden...
Duitse start-up Talon.One ontvangt financiering van 115 miljoen euro
De Duitse softwareaanbieder Talon.One, gespecialiseerd in loyaliteitsprogramma's en promoties voor bedrijven, heeft 135 miljoen Amerikaanse dollar (ongeveer 115 miljoen euro) aan groeifinanciering opgehaald. Het bedrijf is opgericht in 2015 en heeft een wereldwijd bereik met teams in Berlijn, Londen, Boston en Singapore, en meer dan 270 klanten...
Businessbezig met laden...
Decathlon werkt samen met Rheon Labs aan next gen sportkleding
Sportwinkelketen Decathlon kondigt een wereldwijde samenwerking aan met het Britse materiaaltechnologiebedrijf Rheon Labs. Doel is om geavanceerde materiaalwetenschap te gebruiken voor kleding voor "alledaagse sport". Dankzij de samenwerking krijgt Decathlon toegang tot het technologieplatform van Rheon Labs, inclusief huidige en toekomstige...
Modebezig met laden...
Hugo van Hugo Boss lanceert 3D-geprinte loafers met Zellerfeld
Hugo, het jongere merk van Hugo Boss, onthult een volledig 3D-geprinte loafer in samenwerking met Zellerfeld, een producent van 3D-geprinte schoenen. De Hugo Forward x Zellerfeld loafer herinterpreteert de traditionele loafer voor een generatie die "zowel functionaliteit als gedurfd ontwerp waardeert", aldus het Duitse modemerk. Het 3D-geprinte...
Mode|In Beeld bezig met laden...
Harrods-inkoper over Milan Fashion Week SS26: "lifestyle-gerichte benadering van kleding"
Milan Men's Fashion Week voorjaar/zomer 2026, die plaatsvond van 20 tot 24 juni, ging "minder over trends en meer over lifestyle", aldus Simon Longland, inkoopdirecteur mode bij Harrods. "Door de afwezigheid van verschillende belangrijke spelers op het officiële schema, leunde deze editie van Milan Men's Fashion Week zwaar op presentaties",...
Mode|Interview Featuredbezig met laden...
Montblanc debuteert met eerste modecollectie tijdens Milaan Fashion Week
Het in Hamburg gevestigde Montblanc, bekend om zijn vakmanschap in pennen, horloges en lederwaren, debuteerde tijdens Milan Men's Fashion Week met zijn allereerste modecapsulecollectie. De lederen collectie werd onthuld tijdens Montblanc's allereerste modepresentatie in Milaan, samen met de tweede campagne van het merk met de Amerikaanse...
Mode|In Beeld bezig met laden...
Roberto Cavalli lanceert zwemkledingcollectie met Skims
Het Italiaanse luxe modehuis Roberto Cavalli presenteert een limited-edition zwemkledingcollectie in samenwerking met het Amerikaanse shapewearmerk Skims. De Roberto Cavalli Skims-collectie, die op 27 juni wordt gelanceerd, combineert de levendige kleuren en exotische prints van het gerenommeerde Italiaanse modehuis met de kenmerkende...
Mode|In Beeld bezig met laden...
Britse creatieve sector krijgt impuls van 380 miljoen pond
De Britse overheid investeert 380 miljoen pond (omgerekend 445 miljoen euro) in de creatieve sector. Dit geld is bedoeld om innovatie te stimuleren, bedrijven makkelijker toegang te geven tot financiering, onderzoek en ontwikkeling te bevorderen, mensen op te leiden en regionale groei te versterken. De investering is onderdeel van het ‘Creative...
Businessbezig met laden...
Authentic benoemt voormalig Amazon-directeur tot nieuw wereldwijd hoofd marketplaces
Authentic Brands Group (Authentic), een platform voor merkontwikkeling en -licenties gevestigd in New York, heeft voormalig Amazon-directeur Tim Derner aangesteld als wereldwijd hoofd marketplaces. Zijn doel is de groei van de marktplaatsen binnen Authentics merkenportfolio te stimuleren. Derner komt bij Authentic met meer dan tien jaar...
Mensenbezig met laden...
J.Lindeberg lanceert eerste ready-to-wear damesmodecollectie voor SS26
Het Zweedse sport- en lifestylemerk J.Lindeberg, bekend van zijn golf-, ski- en tennisproducten, stapt in de wereld van dameskleding met de lancering van zijn eerste collectie voor lente/zomer 2026. Het dertig jaar oude label beschouwt de uitbreiding als "een belangrijke stap in de voortdurende evolutie van het merk naar een lifestylemerk"....
Modebezig met laden...