Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Danielle is journalist, gevestigd in Londen en heeft meer dan tien jaar ervaring bij FashionUnited, waar ze sinds 2011 als redacteur werkt. Haar expertise ligt in het verkennen van de dynamische kruispunten tussen mode, beauty, sport en technologie. Het in de schijnwerpers zetten van opkomend talent doet zij het liefst. Daarnaast verslaat Danielle ook het dagelijkse nieuws, van lanceringen tot overnames, personeelswisselingen en winkelopeningen, in het VK, de VS en Canada.
Reiss lanceert babykleding na succes kinderkleding
Het Britse premium merk Reiss heeft een babykledinglijn onthuld. Deze lijn biedt verfijnde, alledaagse essentials en cadeaus voor pasgeborenen en baby’s. Dit volgt op het succes van hun kinderkledinglijn, die in 2021 werd gelanceerd. Reiss Baby is gericht op de allerkleinsten van nul tot 24 maanden en richt zich op een mix van cadeaus, zoals...
Mode|In beeld bezig met laden...
Nudie Jeans opent nieuwe ‘denimkiosk’ conceptstore in Londen
Nudie Jeans heeft een nieuwe winkel geopend in Shoreditch, in het oosten van Londen, met een nieuw ‘denimkiosk’-concept. De opening is onderdeel van de internationale retailuitbreidingsplannen van het Zweedse denimmerk, waaronder verdere openingen in het Verenigd Koninkrijk, Indonesië en Nieuw-Zeeland. De nieuwe, bescheiden winkel in Londen,...
Retail|In Beeld bezig met laden...
Fila Holdings verandert naam in Misto Holdings
Het Zuid-Koreaanse bedrijf Fila Holdings verandert zijn naam in Misto Holdings om zijn positie "als een wereldwijd merkportfolio-bedrijf" te versterken. In een verklaring meldt het bedrijf dat het vond dat Fila Holdings "sterk geassocieerd" werd met het sportkledingmerk Fila, wat heeft geleid tot een "beperkte perceptie" van zijn bredere...
Businessbezig met laden...
Modegalerie van V&A krijgt nieuwe naam: The Burberry Gallery
Het Victoria and Albert Museum (V&A) in Londen sluit in mei zijn populaire modegalerij, die de grootste modecollectie ter wereld huisvest, als onderdeel van een uitgebreid renovatieprogramma. Samenvatting • De modegalerij van het Victoria and Albert Museum in Londen sluit in mei voor een renovatie en heropent in 2027 als The Burberry Gallery. •...
Cultuurbezig met laden...
On kondigt overgang naar een structuur met één algemeen directeur aan
Het Zwitserse premium sportmerk On heeft bevestigd dat het overgaat op een structuur met één algemeen directeur. De huidige co-algemeen directeur Marc Maurer verlaat het bedrijf na twaalf jaar succesvol leiderschap. In een verklaring laat Maurer weten dat hij het sportmerk verlaat om “een nieuw hoofdstuk in zijn professionele leven te beginnen”....
Mensenbezig met laden...
Deense beurs Mandatory CPH houdt zomereditie toch in augustus
De Deense vakbeurs Mandatory CPH verplaatst haar zomereditie naar augustus, te beginnen met het komende seizoen, om samen te vallen met de Copenhagen Fashion Week. De verhuizing naar 5 tot 7 augustus stelt de vakbeurs in staat om "de positie en relevantie voor zowel merken als inkopers te versterken", als aanvulling op de Copenhagen Fashion Week...
Beurzenbezig met laden...
Moederbedrijf Swedish Stockings lanceert B2B productiebedrijf Treadfine
Het moederbedrijf van het premium beenmodemerk Swedish Stocking (SWE-S), heeft een B2B productiebedrijf in duurzame beenmode gelanceerd om haar kennis te delen met andere merken. Het nieuwe bedrijf heeft de naam Treadfine gekregen. Hun missie is om de productie van slijtagegevoelige nylon te vervangen door duurzamere en verantwoord geproduceerde...
Businessbezig met laden...
Rebranding voor Brits merk PrettyLittleThing
De Britse online damesmode retailer PrettyLittleThing, onderdeel van de Boohoo Group, heeft een ambitieuze nieuwe rebranding onthuld om "toegankelijke luxe te herdefiniëren voor een nieuwe generatie". Onder leiding van medeoprichter Umar Kamani, die vorig jaar terugkeerde bij PrettyLittleThing, draait de 'A Legacy in Progress' rebranding om het...
Mode|In beeld bezig met laden...
De nieuwe generatie ontwerpers op London Fashion Week FW25
Dit seizoen werd er veel gesproken over wie er níét aanwezig waren op London Fashion Week. Desondanks was er op de locatie een bruisende energie rondom de creatieve kracht die Londen tot een van de beste modesteden maakt als het gaat om het koesteren van opkomend talent. Centraal hierin stonden de ontwerpers die deelnamen aan het...
ModeFeaturedbezig met laden...
Gymshark benoemt Kim Dolder als CCO
Brits sportmodemerk Gymshark heeft Kim Dolder gepromoveerd tot commercieel directeur (CCO) om het merk te transformeren tot een "volledig omnichannel onderneming". Dolder zat eerder op de stoel als algemeen directeur voor Noord-Amerika bij het sportmodemerk. Als commercieel directeur zal Dolder verantwoordelijk zijn voor het creëren en...
Mensenbezig met laden...