Artikelen door Danielle Wightman-Stone
Danielle is journalist, gevestigd in Londen en heeft meer dan tien jaar ervaring bij FashionUnited, waar ze sinds 2011 als redacteur werkt. Haar expertise ligt in het verkennen van de dynamische kruispunten tussen mode, beauty, sport en technologie. Het in de schijnwerpers zetten van opkomend talent doet zij het liefst. Daarnaast verslaat Danielle ook het dagelijkse nieuws, van lanceringen tot overnames, personeelswisselingen en winkelopeningen, in het VK, de VS en Canada.
Authentic benoemt voormalig Amazon-directeur tot nieuw wereldwijd hoofd marketplaces
Authentic Brands Group (Authentic), een platform voor merkontwikkeling en -licenties gevestigd in New York, heeft voormalig Amazon-directeur Tim Derner aangesteld als wereldwijd hoofd marketplaces. Zijn doel is de groei van de marktplaatsen binnen Authentics merkenportfolio te stimuleren. Derner komt bij Authentic met meer dan tien jaar...
Mensenbezig met laden...
J.Lindeberg lanceert eerste ready-to-wear damesmodecollectie voor SS26
Het Zweedse sport- en lifestylemerk J.Lindeberg, bekend van zijn golf-, ski- en tennisproducten, stapt in de wereld van dameskleding met de lancering van zijn eerste collectie voor lente/zomer 2026. Het dertig jaar oude label beschouwt de uitbreiding als "een belangrijke stap in de voortdurende evolutie van het merk naar een lifestylemerk"....
Modebezig met laden...
Dr. Martens kondigt na winstdaling nieuwe strategie aan
Het schoenenmerk Dr. Martens rapporteert een daling van de totale omzet met 10 procent jaar-op-jaar, in lijn met de verwachtingen. Deze daling is te wijten aan een 'uitdagende macro-economische en consumentenomgeving' in verschillende kernmarkten. In de voorlopige resultaten voor de tweeënvijftig weken eindigend op 30 maart 2025 daalde de...
Businessbezig met laden...
Tommy Hilfiger officiële kledingpartner Cadillac Formule 1-team
Tommy Hilfiger, onderdeel van PVH Corp., versterkt zijn banden met de Formule 1. Het merk heeft een meerjarige overeenkomst getekend met Cadillac, het nieuwe Formule 1-team, ondersteund door TWG Motorsports en General Motors. Cadillac voegt zich in 2026 bij de startgrid. Tommy Hilfiger brengt zijn ‘fashiontainment’ (fusie van mode en...
Businessbezig met laden...
Het Britse biotechbedrijf Sparxell ontvangt een subsidie van 1,9 miljoen euro
Het in Cambridge gevestigde Sparxell, een start-up in plantaardige kleurstoftechnologie, heeft 1,9 miljoen euro aan financiering ontvangen van de Europese Innovatieraad (EIC). De kapitaalinjectie zal de door LVMH gesteunde spin-out van de Universiteit van Cambridge helpen bij het opschalen van zijn natuurlijke kleurstoffen. Het bedrijf wil de...
Businessbezig met laden...
H&M Foundation benoemt winnaars Global Change Award 2025
H&M Foundation, de non-profitorganisatie die wordt gefinancierd door de H&M oprichtersfamilie, heeft 10 veelbelovende innovaties uitgeroepen tot winnaars van de Global Change Award (GCA) 2025. Deze innovaties, variërend van ‘clean tech’ recycling in China tot gemeenschapsgerichte circulariteit in Ghana, zullen de mode-industrie “herdefiniëren”....
BusinessFeaturedbezig met laden...
Voormalig creatief directeur Dr Martens naar Timberland als VP Productdesign
Modemerk Timberland heeft Darren Mckoy, voormalig creatief directeur van Dr. Martens, aangesteld als global vice president van productdesign en creative direction. Mckoy kondigde zijn nieuwe functie aan op LinkedIn en zei dat de overstap een “betekenisvolle terugkeer naar VF, en het begin van een nieuw hoofdstuk betekent met een iconisch merk...
Mensenbezig met laden...
Frans upcyclingbedrijf Losanje wint Andam Fashion Innovation Award 2025
Het Franse upcyclingbedrijf Losanje heeft de Andam Fashion Innovation Award 2025 gewonnen. De prijs is voor de circulaire en duurzame oplossingen van het bedrijf. Losanje zet restpartijen en ongewenste textiel om in nieuwe stoffen en producten. De Innovation Prize is in 2017 geïntroduceerd en ondersteunt technologische innovaties. Deze...
Modebezig met laden...
Opleiding in de luxe-industrie: LVMH investeert in mode-talent met nieuwe cursus in Dubai
Het Franse luxeconcern LVMH werkt samen met de internationale businessschool SKEMA om een nieuwe opleiding op te zetten rond luxe retail. Deze cursus wordt gegeven op SKEMA’s nieuwe campus in Dubai en is bedoeld om jong talent op te leiden voor topfuncties in de wereld van luxe. De samenwerking richt zich op het ontwikkelen van toekomstige...
Modebezig met laden...
De Borletti Group verwerft een minderheidsbelang in True Religion
De Borletti Group heeft een minderheidsbelang verworven in het Amerikaanse denim- en casualwearmerk True Religion, dat momenteel onder controle staat van Acon Investments. De Borletti Group, een Italiaans investeringsfonds met meer dan 20 jaar ervaring in het investeren in premium en lifestyle merken, ziet deze acquisitie als een kans om zijn...
Businessbezig met laden...