12 procent Europese omzetgroei Levi Strauss Q1
bezig met laden...
Levi Strauss zag een toename van 12 procent in de Europese omzet het afgelopen kwartaal. De totale omzet steeg met 4 procent naar een bedrag van 1,1 miljard dollar (1 miljard euro).
De verkoop in Europa kwam neer op 310 miljoen dollar (291 miljoen euro). Het is hierdoor de tweede markt voor de groep. Amerika blijft de sterkste afzetmarkt met een totale omzet van 578 miljoen dollar (543 miljoen euro) door een stijging van 1 procent. Ook in Azië was een lichte stijging te zien, met 2 procent, naar een bedrag van 214 miljoen dollar (201 miljoen euro).
“Ondanks de aanhoudende uitdagingen in de industrie, ben ik tevreden dat we 5 procent groei, onder neutrale wisselkoersen, gerealiseerd hebben,” aldus Chip Berg, president en CEO in een statement. “Het was mogelijk om deze resultaten te leveren ondanks een afname in groothandel in de Verenigde Staten dankzij ons portfolio. We groeiden in alle drie de regio’s met in het speciaal opmerkelijke resultaten in Europa, groei in onze direct-to-customer ondernemingen en groei bij de verkoop van de vrouwencollectie en bovenkleding.”
Beeld: Levi’s Facebook