(advertentie)
(advertentie)
Levi Strauss publiceert handleiding ter verbetering welzijn fabriekswerkers

De Levi Strauss Foundation heeft een handleiding gepubliceerd met richtlijnen ter verbetering van de gezondheid van fabriekswerkers. De handleiding is onderdeel van het Worker Well-Being Program van het merk.

‘Managing Health at the Workplace: A Guidebook’, geschreven in samenwerking met Meridian Group International, moet een bron en handvat zijn voor fabrieksmanagers en maakt gebruik van echte ervaringen in fabrieken om een goed beeld te geven aan bedrijven. Dit zodat ze willen investeren in het welzijn van hun werknemers.

In de handleiding staat onder andere het argument dat bij de investering van één US dollar in het welzijn van hun werknemers, bedrijven ongeveer drie dollar terugkrijgen als het aankomt op hogere productiviteit, lager personeelsverloop en lagere afwezigheid. De Levi Strauss Foundation hoopt dat het openbaar publiceren van de toolkit ook andere bedrijven helpt in te zien waarom het loont om te investeren in de gezondheid van fabriekswerkers.

”Het doel is om jou te helpen om belangrijke voordelen voor je bedrijf te krijgen door de gezondheid van je werknemers te verbeteren,” aldus de handleiding. “Deze voordelen verschijnen niet opeens. Ze verschijnen op werkplekken waar de algemene gezondheid, naast veiligheid, van werknemers serieus is genomen.”

De ‘Managing Health’ handleiding legt verschillende voordelen voor om te investeren in werknemers, samen met een gezondheids scorekaart waar fabrieken kunnen bijhouden waar ze nog kunnen verbeteren en acht how-to-modules die uitleggen hoe je specifieke verbeteringen kunt toepassen zoals bijvoorbeeld op het gebied van budget en gezondheidsdiensten.

In reactie op het aanbieden van de handleiding aan andere bedrijven in de kledingindustrie zegt Levi Strauss & Co chief executive Chip Bergh: “We zijn een bedrijf dat altijd kijkt naar wat we gezamenlijk kunnen bereiken. Door samen te werken en onze kennis te delen, kunnen we een groter impact maken. Dat is onze prioriteit en is het hart van onze manier van zaken doen.”

Beeld: Levi Strauss Website