16.4 procent meer verkoop voor SMCP groep

SMCP groep, moederbedrijf van modemerken Sandro, Maje en Claudie Pierlot, behaalde in 2016 16.4 procent meer omzet dan het financiële jaar daarvoor. De totale verkoop kwam hierdoor neer op 786 miljoen euro.

De omzet op basis van een gelijk aantal winkels ging met 7.1 procent vooruit. De merken van de groep zijn op dit moment in 36 landen aanwezig en zijn bij 1.223 verkooppunten beschikbaar.

CEO van de groep, Daniel Lalonde: “We zijn toegewijd aan onze missie om Parisian chic wereldwijd te verspreiden, dankzij onze toegankelijke collectie van hoge kwaliteit en volledig on-trend. Dit jaar bevestigen de resultaten opnieuw de kracht van ons unieke business-model samen met de flexibiliteit en talent van onze teams. In 2017 versterken we onze positie onder de wereldwijde leiders in de toegankelijke luxe-industrie.

Accessoires en online drijft omzetgroei SMCP

In Frankrijk maakten de merken een gezamelijke groei door van 9 procent. Naast de verkoop in fysieke winkels, gaat e-commerce steeds een belangrijkere rol spelen. De omzet uit online verkoop steeg met 80 procent en maakt hierdoor 10 procent uit van de gehele verkoop. Dit is vooral te danken aan een groei in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten waar online zelfs meer dan 15 procent uitmaakt van de omzet in het gebied. Daarnaast werd geïnvesteerd in online aanwezigheid in China en bij warenhuizen.

In 2016 is gewerkt aan het uitbreiden van Sandro, Maje en Claudie Pierlot als lifestyle merken door middel van expansie van accessoires. De ‘M’-tas van Maje was zeer succesvol en droeg bij aan de groei van 42 procent in het accessoires-segment.

Verdere expansie en eyewear focus voor SMCP in 2017

De wereldwijde expansie staat hoog op de agenda voor SMCP. Voorgaande jaren heeft de groep elk jaar met 100 tot 125 verkooppunten uitgebreid en zijn dit ook voor 2017 van plan. Op deze manier willen ze vorm geven aan het bevestigen van hun positie als een leider in de wereldwijde luxe-industrie.

Ook gaat de groep samenwerken met Mondottica om brillen te ontwikkelen voor Sandro en Maje. Het aanbod van accessoires wordt hiermee verder uitgebreid ‘waardoor de twee merken nog sterkere lifestyle brands worden.

Beeld: Maje Facebook

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN