17 procent meer nettowinst voor Salvatore Ferragamo S.p.A in FY16
bezig met laden...
Salvatore Ferragamo S.p.A behaalde afgelopen jaar 17 procent meer nettowinst. Dit betekende een bedrag van 202 miljoen euro winst voor de Italiaanse groep.
De totale omzet van het bedrijf kwam neer op 1,438 miljard euro na een kleine groei van 1 procent. Dit is vooral te danken aan een omzetgroei met 4 procent in het vierde kwartaal. Deze positieve trend in het laatste kwartaal wijt het bedrijf aan het stroomlijnen van de retail locaties in het eerste half jaar.
Latijns Amerika snelst groeiende markt voor Salvatore Ferragamo
De verkoop in Europa zag dankzij het verminderde toerisme in verband met aanslagen een daling van 4 procent. De luxe groep zag daarentegen in Latijns-Amerika de omzet het snelst stijgen in 2016, met 6 procent. De belangrijkste markt van het merk, de Aziatische markt maakt zo’n 36 procent uit van de gehele verkoop, had juist een omzetdaling van 1 procent in FY16.
In alle regio’s waar de Italiaanse groep aanwezig is, zag het segment van tassen en lederen goederen de grootste groei, van 12 procent. De parfums van het merk komen daar vlak achter met een stabiele groei van 11 procent. Het schoenen-segment zag een kleine groei van 2 procent het afgelopen jaar.
De verkoop via groothandel zag een lichte daling van 2 procent, voornamelijk te wijten aan de verminderde verkoop in Amerika. De retail-verkoop steeg juist licht met 2 procent. Op dit moment heeft Salvatore Ferragamo 683 verkooppunten waarvan 402 onder eigen beheer.
Salvatore Ferragamo verwacht positieve trend in FY17
Het bedrijf ziet 2017 positief tegemoet. “Ondanks geopolitieke onzekerheden en een langzame maar positieve verandering in de macro-economische situatie, zorgt de merkpositionering van Salvatore Ferragamo samen met de internationale aanwezigheid en de nieuwe plannen ervoor dat het onze vermoedens van een opeenvolgend positief jaar bevestigd worden,” aldus het bedrijf.
In het kort
Beeld:Salvatore Ferragamo Facebook