3 stellingen voor de toekomst van de wholesale
bezig met laden...
Data, samenwerking en alles-in-één benaderingen als game changers
De mode-industrie wordt momenteel geconfronteerd met verschillende uitdagingen: stijgende leveringskosten, een gebrek aan voorspelbaarheid en stagnerende verkoop. Daarom hebben retailers planningszekerheid en betrouwbare bestelstrategieën nodig om efficiënt en winstgevend te blijven en om toekomstbestendig en veerkrachtig te zijn.
Fashion Cloud, een expert op het gebied van wholesale, laat aan de hand van drie stellingen zien hoe huidige uitdagingen kunnen worden omgezet in kansen door middel van innovatieve oplossingen.
1. Het centrale uitgangspunt voor efficiënte samenwerking: data
De basis voor een succesvolle samenwerking tussen merken en retailers is de uitwisseling van productgegevens. Retailers hebben deze gegevens niet alleen nodig om te voldoen aan de toegenomen vraag van consumenten naar meer transparantie en om hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid bekend te maken. Ze hebben deze gegevens ook nodig om te voldoen aan politieke regelgeving.
In e-commerce helpt het ook om goederen op de best mogelijke manier te presenteren en onjuiste aankopen te minimaliseren: Kwalitatieve gegevens worden gekenmerkt door nauwkeurigheid en volledigheid - van gedetailleerde beschrijvingen en materiaalspecificaties tot informatie over duurzaamheid en productafbeeldingen vanuit verschillende perspectieven.
2. Collaboratieve benaderingen voor bestelprocessen: slim beheer in het seizoen
Nabestellen biedt een groot potentieel om bedrijfsprocessen efficiënter te maken. Samenwerking in het reoder vormt daarom de basis voor slim in-season management. Door gegevens over voorraadniveaus en verkoopcijfers tussen merken en retailers uit te wisselen, kunnen intelligente algoritmen van deze gegevens leren. Op basis hiervan worden optimale bestelsuggesties gedaan, bijvoorbeeld voor de huidige collectie, en worden NOS-artikelen automatisch nabesteld.
Dit bespaart capaciteit in de vorm van tijd en geld en zorgt ervoor dat alleen de goederen worden besteld die daadwerkelijk worden verkocht. Het resultaat is efficiënt en slim in-season management, wat leidt tot 30% meer NOS-bestellingen en 100% meer seizoensgebonden nabestellingen aan de kant van het merk en wat zorgt voor maximale efficiëntie van het bestellen voor retailers.
3. Alles-in-één platform voor efficiëntere processen
Om te kunnen profiteren van de uitwisseling van gegevens en digitale oplossingen, moeten deze op één centrale plek beschikbaar zijn voor merken en retailers. Fashion Cloud is het alles-in-één platform voor de groothandel en biedt uitgebreide oplossingen voor de gehele ordercyclus: van pre-order tot in-season management en van content uitwisseling tot POS-oplossingen. De missie van Fashion Cloud: de samenwerking binnen de wholesale efficiënter, slimmer en transparanter maken. Innovatieve benaderingen worden gebruikt om retailers en merken klaar te stomen voor de toekomst. Fabrikanten zoals Hugo Boss, Scotch & Soda, Gant, de Bijenkorf en Zalando maken al deel uit van Fashion Cloud's netwerk van 700 merken en 25.000 retailers en delen hun productgegevens volgens de eigen datastandaarden van het platform.
Ga voor meer informatie naar www.fashion.cloud.