Abercrombie & Fitch houdt omzet gelijk tijdens transformatie
bezig met laden...
Abercrombie & Fitch Co. is bezig met een transformatie. Het bedrijf heeft de deuren van diverse flagshipstores dicht gedaan, een nieuw winkelconcept geintroduceerd en zelf de COO-rol in het bedrijf geschrapt. Tijdens de transformatie wist het bedrijf in het tweede kwartaal de omzet nagenoeg gelijk te houden, zo blijkt uit de kwartaalcijfers.
De omzet komt neer op een bedrag van 841,1 miljoen dollar (759 miljoen euro). Het operationeel verlies komt neer op 39,5 miljoen dollar (35,6 miljoen euro). De sluitingen van diverse flagship stores leidde tot een kostenpost van 45 miljoen dollar (40,6 miljoen euro) die op het resultaat van het kwartaal drukten, zo blijkt uit het verslag.
CEO Fran Horowitz in het verslag: “In het tweede kwartaal verbeterde de resultaten waardoor we groei hebben geboekt bij gelijke wisselkoersen (een groei van 1 procent, red.). Hierdoor hebben we onze verwachting waargemaakt terwijl we de kosten strak in de gaten houden. We blijven gefocust op onze lange termijn doelen en het uitvoeren van onze initiatieven voor de transformatie van het bedrijf.” In het tweede kwartaal heeft het bedrijf 26 winkels omgebouwd naar het nieuwe concept, de winkel van Hollister in New York gesloten en geïnvesteerd in personalisatie tools. De online omzet is in het kwartaal met dubbele cijfers gegroeid.
In mei kelderde de koers van Abercrombie & Fitch Co, het moederbedrijf van het gelijknamige merk en Hollister, nog nadat de omzetstijging bij gelijk aantal winkels op 1 procent neerkwam. De aandeelprijs nam toen af met 25 procent.