Amazon lanceert klimaatvriendelijk label
bezig met laden...
Amazon.com heeft bekend gemaakt een klimaatvriendelijke label te lanceren, dat consumenten moet helpen om voor duurzame producten te kiezen. Dat meldt de grootste etailer ter wereld vandaag in een blogbericht op hun website. Het nieuwe label is een belangrijk onderdeel van de belofte van Amazon om in 2040 koolstofneutraal te zijn.
Consumenten die winkelen op Amazon.com krijgen nu meer dan 25.000 producten te zien met het klimaatvriendelijke label. Dat kunnen producten in alle categorieën zijn, van huishoudartikelen tot mode, beauty en elektronica. Volgens Amazon oprichter en CEO, Jeff Bezos, wordt het voor klanten zo makkelijker om betere en duurzamere keuzes te maken en worden de verkooppartners van Amazon zo gedwongen om meer duurzame producten te produceren.
Amazon verkoopt zo’n miljard producten per jaar wereldwijd en zorgt door al het transport en verpakkingsmateriaal van die producten voor veel vervuiling. Daarom kreeg de grote online speler veel kritiek van milieuorganisaties en ook van de eigen werknemers. Door die kritiek besloot Amazon stappen te zetten om duurzamer te worden en kondigde het bedrijf vorig jaar aan dat ze zichzelf tot doel stellen om in 2040 koolstofneutraal te zijn. Sinds maart van dit jaar heeft Amazon ook een Nederlandse website waar je inmiddels ook al meer dan 100 miljoen producten in 30 categorieën vindt, onder andere van Hunkemöller en Scotch & Soda.