Azië en Amerika stuwen omzetgroei SMCP in Q1

SMCP, het moederbedrijf van Sandro, Maje en Claudie Pierlot heeft een goede start van het financiële jaar gehad, aldus het rapport over de kwartaalcijfers. De Franse groep behaalde een groei van 15,8 procent bij gelijke wisselkoersen. Internationaal zagen de merken gezamenlijk zelfs een groei van 27,9 procent.

“We zijn erg tevreden met de sterke start van dit jaar, inclusief de uitzonderlijke resultaten in Azië en Amerika, die de relevantie van ons business model laten zien naast de altijd groeiende aantrekkingskracht van onze merken,” aldus CEO van de groep, Daniel Lalonde, in het rapport.

SMCP behaalde een omzet van 252 miljoen euro in het eerste kwartaal van het huidige boekjaar. Sandro bracht de meeste omzet op voor de groep, 124,7 miljoen euro, door een stijging van 15,9 procent bij gelijke wisselkoersen. Het merk genoot vooral van goed momentum in de mannencollecties en accessoires, aldus het rapport. Bij Maje nam de eerste drie maanden de omzet toe met 16 procent bij gelijke wisselkoersen naar 95,6 miljoen euro. Claudie Pierlot profiteerde van capsule collecties, ontwikkeling van de accessoires en de optimalisatie van de digitale media. Het merk rapporteert een omzetgroei van 14,1 procent bij gelijke wisselkoersen naar 31,7 miljoen euro.

Azië en Amerika zagen de meeste groei, 54,1 en 29,5 procent bij gelijke wisselkoersen. De twee markten zijn echter nog niet de grootste voor de groep. In Azië werd een omzet behaald van 51 miljoen euro en in Amerika 29,3 miljoen euro, tegen een omzet van 99,8 miljoen euro in thuisland Frankrijk. In de rest van de EMEA-regio werd een groei van 13,3 procent behaald naar een bedrag van 71,9 miljoen euro.

Beeld: Maje facebook