SMCP overtreft omzetverwachting van 900 miljoen euro
bezig met laden...
SMCP, het moederbedrijf van modemerken Sandro, Maje en Claudie Pierlot, heeft in 2017 een omzet behaald van 912 miljoen euro. Het bedrijf overtreft hiermee de eigen verwachting van 900 miljoen euro, zo meldt het bedrijf in de resultaten van het afgelopen jaar.
SMCP behaalde een omzetgroei van 16 procent het afgelopen financiële jaar. Daniel Lalonde, CEO van SMCP is dan ook positief in het persbericht. “SMCP heeft opnieuw een fantastisch jaar achter de rug op het gebied van netto verkoop en de uitbreiding van het strategische network in alle regio’s en bij alle merken. We hebben onze deuren geopend op prestigieuze locaties, nieuwe ecommerce sites gelanceerd en geweldige collecties geleverd door het jaar heen.” In het vierde kwartaal kreeg de omzet van SMCP nog een extra zet van 256 miljoen euro dankzij een groei van 14,1 procent ten opzichte van het voorgaande financiële jaar.
Omzet SMCP overtreft 900 miljoen euro
In de APAC-regio zag het Franse bedrijf de grootste groei, 40 procent. China stuwde deze toename vooral met een omzetgroei van 37 procent. In de EMEA-regio, exclusief Frankrijk, werd een groei behaald van 24 procent. In Frankrijk werd een groei genoteerd van 3 procent. Frankrijk blijft echter de grootste markt voor de groep. In het land werd afgelopen jaar 59 procent van de totale omzet behaald. In Amerika zag SMCP de omzet toenemen met 18 procent.
Alle merken van de groep zagen hun omzet toenemen in 2017. Sandro noteerde de grootste groei, 17 procent. Daarop volgt Claudie Pierlot met 16 procent in de plus. Maje noteerde een omzetgroei van 10 procent.
SMCP maakte in 2017 een beursgang. Op 20 oktober werd voor het eerst in de aandelen van de Franse groep gehandeld. In oktober werd door het bedrijf een geschatte waarde tussen de 1,9 miljard en 2,2 miljard euro bekendgemaakt. Uiteindelijk ging het bedrijf voor iets minder de beurs op, 1,7 miljoen euro, aldus Reuters.
Beeld: Claudie Pierlot / SMCP website