De eerste cijfers na de beursgang van SMCP laten een tweecijferige groei zien in het derde kwartaal. Het moederbedrijf van Sandro, Maje en Claudie Pierlot behaalde een groei van 17,7 procent.

SMCP rapporteert een omzet van 218 miljoen euro over de afgelopen periode. “Het sterke resultaat in het derde kwartaal van de groep bevestigt de groeiperspectieven van Sandro, Maje en Claudie Pierlot,” aldus Daniel Lalonde, CEO van SMCP. “Het wereldwijde succes van de drie merken laat de kracht van ons zakenmodel zien dat luxe en fast fashion combineert. We blijven onze strategie implementeren, gebaseerd op organische groei, het verwerven van marktaandelen in Frankrijk en verdere internationale expansie.”

In de eerste negen maanden van het financiële jaar zag de groep een omzetgroei van 16.8 procent. In het thuisland Frankrijk steeg de omzet licht met 4 procent. In de EMEA-regio nam de verkoop toe met 27 procent. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 18 procent. De grootste groei zag SMCP in de APAC-regio waar de omzet met 39 procent toenam. Van de drie merken steeg de verkoop bij Sandro het meest, 23 procent. Claudie Pierlot volgt met een groei van 20 procent en Maje zag een omzetgroei van 8 procent.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN