• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Bedrijven met omzet- en winstdaling in derde kwartaal 2025

Bedrijven met omzet- en winstdaling in derde kwartaal 2025

Het derde kwartaal van 2025 toont diepe scheuren in de wereldwijde mode-industrie, gekenmerkt door krimp in de luxesector en volatiliteit bij middenklasse retailers. Een combinatie van afkoelende vraag in China, terughoudende consumenten in de Verenigde Staten en nieuwe handelstarieven zorgt voor een uitdagend klimaat. Zwaargewichten als LVMH en Kering melden zeldzame omzetdalingen, wat het einde van de post-pandemische luxeboom markeert. Merken in herstructurering, zoals Allbirds en Asos, verliezen omzet door prioriteit te geven aan winstgevendheid op lange termijn boven volume, wat de druk tot aanpassing in een kostenbewuste markt onderstreept.

Bedrijven met omzetdaling

Luxe en premium

  • Kering: Omzet derde kwartaal daalt met tien procent naar 3,4 miljard euro, een minder sterke daling dan voorgaande kwartalen.
  • LVMH: Omzet derde kwartaal daalt met vier procent naar 18,3 miljard euro; de divisie Mode & Lederwaren krimpt organisch met vijf procent.
  • Salvatore Ferragamo: Omzet eerste halfjaar daalt met 9,4 procent naar 474 miljoen euro door zwakte in het groothandelskanaal en Azië-Pacific.
  • Capri Holdings: Omzet tweede kwartaal daalt 2,5 procent naar 856 miljoen dollar, met dalingen bij Michael Kors en Jimmy Choo.
  • Zegna Group: Omzet eerste halfjaar daalt 3,4 procent, omzet tweede kwartaal min 5,7 procent. Het segment Thom Browne noteert een daling van 25,9 procent.
  • Lanvin Group: Omzet eerste halfjaar daalt 22 procent naar 133 miljoen euro door vertraging in Groot-China en de groothandel.
  • Armani Group: Netto-omzet boekjaar 2024 daalt met vijf procent naar 2,3 miljard euro.
  • Mulberry: Omzet boekjaar 2025 daalt eenentwintig procent naar 120,4 miljoen pond, met verdere dalingen in de vroege handel van boekjaar 2026.
  • Swatch Group: Omzet eerste halfjaar daalt 11,2 procent naar drie miljard Zwitserse frank door zwakke consumentenbestedingen in China.
  • Manolo Blahnik: Omzet 2024 daalt negentien procent naar 86,4 miljoen euro door focusverschuiving naar direct-to-consumer kanalen.

Sportkleding en schoenen

  • Allbirds: Netto-omzet derde kwartaal daalt 23,3 procent naar 33 miljoen dollar.
  • VF Corporation: Totale omzet eerste kwartaal vlak, merk Vans noteert daling van veertien procent.
  • Puma: Gerapporteerde omzet derde kwartaal daalt 10,4 procent.
  • Under Armour: Omzet eerste kwartaal daalt 4 procent, omzet tweede kwartaal daalt 4,7 procent naar 1,33 miljard dollar.
  • Fenix Outdoor: Omzet tweede kwartaal daalt 4,2 procent naar 146,5 miljoen euro.

High street, retailers en middenklasse

  • Target: Netto-omzet derde kwartaal daalt 1,5 procent naar 25,3 miljard dollar.
  • Kohl’s: Netto-omzet derde kwartaal daalt 2,8 procent naar 3,4 miljard dollar; omzet tweede kwartaal min 5,1 procent.
  • Asos: Aangepaste omzet boekjaar 2025 daalt veertien procent naar 2,5 miljard pond.
  • Saks Global: Omzet tweede kwartaal daalt 11,1 procent naar 1,6 miljard dollar.
  • Hugo Boss: Omzet derde kwartaal daalt vier procent naar 989 miljoen euro door zwakke vraag in China.
  • Esprit: Omzet uit voortgezette activiteiten daalt zestien procent, stopzetting vele wereldwijde activiteiten.
  • Tilly’s: Netto-omzet tweede kwartaal daalt 7,1 procent naar 151,3 miljoen dollar.
  • Shoe Carnival: Netto-omzet tweede kwartaal daalt 7,9 procent, herstel in derde kwartaal.
  • Destination XL Group: Omzet tweede kwartaal daalt 7,5 procent naar 115,5 miljoen dollar.
  • G-III Apparel Group: Netto-omzet tweede kwartaal daalt vijf procent naar 613,3 miljoen dollar.
  • Vera Bradley: Omzet tweede kwartaal daalt aanzienlijk naar 70,9 miljoen dollar, tegenover 94 miljoen dollar een jaar eerder.
  • Caleres: Netto-omzet tweede kwartaal daalt 3,6 procent naar 658,5 miljoen dollar.
  • Torrid: Netto-omzet tweede kwartaal daalt 7,7 procent naar 262,8 miljoen dollar.
  • Vince Holding: Netto-omzet tweede kwartaal daalt 1,3 procent naar 73,2 miljoen dollar.

Report index:

  • Modebedrijven met sterke prestaties in Q3 2025
  • Bedrijven met omzet- en winstdalingen in Q3 2025
  • Investeringen in kledingtechnologie en innovatie in Q3 2025
  • Samenvatting resultaten modebedrijven Q3 2025
  • Strategische overnames en uitbreidingen in de modebranche in Q3 2025
  • Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

    FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.


    OF LOG IN MET
    Data
    Q3