BESTSELLER tekent voor duurzaam fashion pact
bezig met laden...
BESTSELLER heeft zich samen met andere toonaangevende modemerken aangemeld voor het Fashion Pact, gericht op het versnellen van de duurzame ontwikkeling van de industrie. De toezeggingen en ondertekenaars zijn eind augustus aangekondigd door de Franse president Emmanuel Macron voorafgaand aan de G7-top van dit jaar.
In dezelfde geest als BESTSELLER's Fashion FWD-strategie, is het doel van het Fashion Pact het versnellen van duurzame ontwikkeling in de mode-industrie. Het pact schetst drie algemene verplichtingen op het gebied van klimaat, biodiversiteit en oceanen - allemaal gebieden waarop de mode-industrie actie moet ondernemen.
BESTSELLER CEO en eigenaar Anders Holch Povlsen heeft samen met andere ondertekenaars president Macron's aankondiging van het Fashion Pact bijgewoond in het Elysee Palace in Parijs.
“Door aan te sluiten, tonen we betrokkenheid bij kritieke kwesties. Het initiatief zal geen technisch forum zijn, het zal transformatie bevorderen door betrokkenheid op CEO-niveau en een krachtige gemeenschappelijke stem creëren, ”zegt Dorthe Scherling, hoofd van Corporate Affairs bij BESTSELLER.
Het modepact zal bestaande programma's - waarvan sommige al bij BESTSELLER betrokken zijn, zoals het Science Based Targets Initiative on climate - promoten om meer bedrijven aan boord te krijgen. Het pact zal ook werken aan het bevorderen van het wereldwijde biodiversiteitsgesprek om zo een strategie te identificeren.
“Veel van onze BESTSELLER Fashion FWD-doelen hebben al betrekking op klimaat, biodiversiteit en oceanen, maar onze strategie is een levend, ademend plan. Het is van cruciaal belang dat we de doelen uitvoeren die we al hebben en tegelijkertijd moeten we continu nieuwe doelen toevoegen. Om zo onze strategie te ontwikkelen en om duurzaamheid holistisch aan te pakken, want het is het juiste om te doen en het houdt ons concurrerend. ”voegt Dorthe toe .
Naast BESTSELLER, hebben nog 31 andere grote merken getekend waaronder Inditex, H&M, Adidas, Nike, PVH, Burberry, Ralph Lauren en Kering.