Burberry koopt resterende deel van Chinese activiteiten
bezig met laden...
Burberry heeft bekendgemaakt het resterende deel van zijn retailactiviteiten in China te kopen. Het Britse modehuis betaalt 54 miljoen pond (63,7 miljoen euro) voor de overname van de resterende 15 procent aan economisch belang in de Chinese activiteiten, momenteel in handen van Sparkle Roll Holdings Limited.
Burberry heeft met de aankoop 100 procent aan economisch belang in de retailactiviteiten in China, nadat het in 2010 al 85 procent van de Chinese activiteiten overnam. Destijds kocht het luxebedrijf 43 winkels in China en alle gerelateerde activa in juli voor in totaal 70 miljoen pond (82,6 miljoen euro). In totaal bevinden zich 57 Burberry-winkels in China.
De overname volgt op het nieuws dat Burberry de retailactiviteiten volledig gaat herzien na een winstdaling van 10 procent in boekjaar 2015. Ook in het eerste kwartaal van het huidige fiscale jaar had het luxemerk last van een moeilijke markt. Het modehuis heeft al enige tijd moeite met een daling van het aantal Chinese toeristen in winkels in Europa en een zwakkere vraag in Hong Kong en het vasteland van China. Onlangs benoemde Burberry Marco Gobbetti, afkomstig van het Franse luxemerk Céline, als nieuwe CEO van het modehuis na het vertrek van Christopher Bailey.
Beeld: Burberry Facebook