Burberry positief over resultaten van eerste transformatiejaar
bezig met laden...
Burberry Plc is positief gestemd over de resultaten van het afgelopen boekjaar, zo blijkt uit de voorlopige cijfers van het bedrijf. “De implementatie van ons plan ligt op schema en we krijgen nieuwe energie van de eerste resultaten en bevestigen onze visie voor het boekjaar 2020,” aldus CEO Marco Gobetti in het verslag.
De omzet nam licht af, met een procent, naar een bedrag van 2,72 miljard pond (3,11 miljard euro). De operationele winst ging met 7 procent omhoog naar 437 miljoen pond (500 miljoen euro).
Het afgelopen boekjaar introduceerde Burberry een nieuwe creatieve visie onder de nieuwe artistiek directeur Riccardo Tisci. Tisci maakte in september 2018 zijn debuut als creatief directeur. Burberry Plc kondigde eerder al aan dat de transformatie van het Britse modehuis meerdere jaren zal duren. Boekjaar 2019 en boekjaar 2020 worden dan ook gezien als jaren waarin het bedrijf de ‘ fundering’ legt. In deze jaren wil Burberry het merk nieuwe energie geven, het distributienetwerk rationaliseren en investeringen doen in het verbeteren hiervan.
Beeld: Burberry Group Plc website